„Зеровил“ – оскърбителен опит за любовно писмо към киното

20 November 2020

Никола Йорданов е възпитаник на киношкола „Братя Люмиер“ към Общински детски комплекс-Варна. Публикуваме неговия искрен и личен опит да направи критическо сепуко на „Зеровил“, след прожекцията от програмата на „Cinelibri“ във Варна.

Берлин Александърплац – невъзможният сремеж за по-добро „утре“

10 November 2020

Айрин Айлин прави своя дебют като автор на ревю за филма „Берлин Александърплац“, който спечели голямата награда за майсторската си адаптация на роман в конкурса на последното издание на „Cinelibri“. Айрин от тази година е част от екипа на кино школа „Братя Люмиер“ – Общински детски комплекс – Варна, но тя се занимава и с театър - посещава школата на варненския актьор Стоян Радев, а голямата й мечта (засега) е: да изучава тънкостите на монтажа.

Бащата – спираловидният капан на забравата

06 November 2020

За съкрушителната реалност на старостта, през погледа на учениците от киношкола "Братя Люмиер" - Варна

Въпреки сложната ситуация, младежите от кино школа „Братя Люмиер“ - Общински детски комплекс - Варна, продължават да се интересуват от стойностно фестивално кино и да го отразяват. На вашето внимание предлагаме два текста за филма „Бащата“ от програмата на кино-литературен фестивал „Cinelibri“, дело на Кристина Стефанова и Никола Йорданов.

„Лято 85“ – за плажовете и залезите на Нормандия и първото влюбване

01 November 2020

След премиерата на „Лято 85“ във Варна, в рамките на кино-литературния фестивал „Cinelibri“, предлагаме и разсъжданията на Кристина Стефанова – киношкола „Братя Люмиер“ към ОДК-Варна с худ. ръководител Елица Матеева. Кристина е акредитирана от фестивала, в качеството на млад кино наблюдател за kinoto.bg.

„Кръвта на пеликана“

01 October 2020

... или когато децата спасяват пукнатините в сюжета

Радвам се, че съм научила своите възпитаници да бъдат безкомпромисни в търсенето на стойностите на всяка артистична творба. Те знаят, че след време особеностите на живеенето ни предполагат премълчаване или пък бездействие. В случая на „Кръвта на пеликана“ в основната конкурсна програма от фестивала на българския игрален филм има подобен проблем, за който споделих по време на пресконференцията-проблеми на сценарна основа, от които идват празнините във филма. Не сме коментирали все още филма в час, но поставих задача да се пише за него така, както сме говорили за същността на компоментите на един филм и наистина сред опиталите да анализират „Кръвта на пеликана“, на вашето внимание предлагам мнението на Стелиан Генчев-12 клас-Първа езикова гимназия, което ми се стори най-адекватно на вътрешното ми усещане за конструкцията на филма. Eлица Матеева-худ.ръководител кино школа „Братя Люмиер“- ОДК-Варна

„Страх“ – между цветовете на любовта и омразата

27 September 2020

Филмът „Страх“ провокира възпитаниците на кино школа „Братя Люмиер“ – Общински детски комплекс-Варна и техният художествен ръководител Елица Матеева да напишат общ текст с размисли за премиерната творба, която е в конкурсната програма на 38-то издание на фестивала на българския филм „Златна роза“. Елица Матеева