Роман Полански открива CineLibri 2019

02 September 2019

„Офицер и шпионин” дава старт на петото издание на международния кино-литературен фестивал CineLibri

Тържествената церемония по откриването ще се състои на 5 октомври в зала 1 на НДК от 19:00 ч. и ще бъде съпроводена с космически акустичен пърформънс на Мила Робърт, официално представяне на програмата и гостите на фестивала.

„Обичам те, Бойдин“ – „Ален Делон не пие одеколон“*

26 August 2019

„Обичам те, Бойдин“ е филм за останките-хора преди и след прословутия преход.

„Ален Делон не пие одеколон, Ален Делон говори на френски, Ален Делон пие двоен бърбън.“ След финалните надписи на филма от конкурсната програма на МФФ „Любовта е лудост“ 2019 „Обичам те, Бойдин“ този строфа от моята бурна младост се разтвори в съзнанието ми като някакъв страшен спомен. Някога през далечната 1987 г. една от легендарните групи на прехода в СССР правят клип с участието на режисьора Алексей Балабанв, групата се казва „Наутилус Помпилиус“, а композицията, която поне аз винаги ще помня от този неин период е „Поглед от екрана“, придобила сред арт средите подзаглавието „Ален Делон“.

„Пътуващо кино“ – за последните романтици с любов!

25 August 2019

Това е филм за хората, които създават кино и живеят в света на любими герои от класическите образци на киното.

Най-новият филм на режисьора Илия Костов премина с радостни възклицания от страна на публиката по време на 27-то издание на МФФ „Любовта е лудост“. Това е филм за хората, които създават кино и живеят в света на любими герои от класическите образци на киното. Филм, който събира в едно проблемите на съвременното ни общество и културата му, заиграва се с навиците на управниците, с битието на българина в малките населени места, където киното е лукс поради липса на кино салони. Великолепното трио на Катерина Евро, Любен Чаталов, Юри Ангелов събра овациите на зрителите, а младият актьор Кристиан Макаров не им отстъпва по ентусиазъм и харизма в играта си.

„В кръг“ с две награди в Сараево

23 August 2019

Ирини Жамбонас спечели „Сърцето на Сараево" за най-добра актриса на фестивала

Най-новият филм на Стефан Командарев взе две от най-престижните награди още на първия фестивал на който беше представен. „В кръг“ направи световната си премиера на 18 август в основната конкурсна програма на 25-тото издание на кинофестивала в Сараево.

Отново в „Матрицата“

21 August 2019

Киану Рийвс се завръща в продължението на култовата трилогия

Лана Уашовски, която създаде франчайзинга със сестра си Лили, също ще се завърне като режисьор, заедно с оригиналния член на актьорския състав Кари-Ан Мос.

„Без мен“ – за жените и актрисите, които обичат

21 August 2019

Филмът Кирил Плетньов е рецепта за съвременна руска мелодрама

„Тази жена прониква в него като грипен вирус, Тя се разполага в тялото и ума му, като в свой дом Тази жена е в неговите мисли, кошмари и писъци, В клетките му, в неговите бактерии, хромозоми. Тази жена звучи в съзнанието като удар на гонг Подобно на мелодията на буря, звукът не спира. Тази жена в него расте по-бързо от дете - Набира сила, издига се, цъфти. Тази жена е по-голяма от всеки предмет на света, Тя е по-близка от майка, татко, сестра и брат. Тази жена не се побира в апартамента му, Но се губи в гънките на халата му. Тази жена плаче, прави скандали, не разбира от спорт Харчи пари, ужасно готви. Тази жена протича през аортата му Дай Боже, някога да се спре (за почивка). От филма „Без мен“ (превод на стихотворението: Елица Матеева)

„Ирландецът“ открива Нюйоркския кинофестивал

01 August 2019

Очаква се новият филм на Мартин Скорсезе ще бъде един от основните претенденти за „Оскар“ 2020

Почитателите на Де Ниро ще могат да го гледат като профсъюзния лидер Франк "Ирландецът" Шийран, свързан с мафиотската фамилия Буфалино. На Пачино е поверена ролята на профсъюзния лидер Джими Хофа. В образа на Ръсел Буфалино зрителите ще видят Джо Пеши. Актьорският състав на продукцията на стрийминг платформата Нетфликс включва още Харви Кайтел, Ана Пакуин, Боби Канавале, Рей Романо.

„Двойствен живот“ – критиката умира, уважаеми зрители, дишайте, всичко е наред!

25 July 2019

Филмът на режисьора Оливие Асаяс „Двойствен живот“ ще открие МФФ „Любовта е лудост“ 2019 във Варна

„Алгоритмите ще предсказват от какво се нуждаем. Днес интернет пространството изгражда профила ни от това какво пазаруваме он лайн. В бъдеще електронният свят ще определя според търсенето ни, дали имаме нужда от книги, кино, театър, балет. И много скоро, всякаква форма на критика-литературна, театрална, кино критика ще умрат!“ – според думите на прагматичната Лор ни чака един прекрасен финал, все някога светът ще се спаси от нас критиците – тази ужасна гилдия на вечно мрънкащи, недоволни хора, готови да съсипят творческите усилия и благородните помисли на авторите.

Kъсометражни филми „кацат“ на Летище Пловдив

05 July 2019

Стартира второто издание на ФилмГейт БГ под вече познатото мото „Късо кино с крила“.

След успешния пилотен проект на Летище София, където десетки хиляди пътници се докоснаха до филмите на млади български автори, ФилмГейт БГ пристига на Летище Пловдив с интересни партньори и вълнуваща селекция. ФилмГейт БГ е нова свободна зона за българско късометражно кино на Летище Пловдив

Рокетмен

29 June 2019

Коментар на Симеон Иванов, 12 г., киношкола „Братя Люмиер“ – Варна

„Рокетмен“ проследява живота на холивудската музикална знаменитост Елтън Джон (Тарън Еджъртън) през неговите очи и неговите спомени и не е само биографичен филм, макар че може да се нарече и такъв. Заради таланта си, като малък е приет в Кралската музикална академия. Завършвайки я, той се сблъсква с всички препятствия и изкушения за една музикална звезда. Избрах филма „Рокетмен“, заради емоциите и мюзикъла, за които прочетох в интернет.

„Еуфория“ - прегръдката, с която преодоляваш тленността си

17 June 2019

Филмът е втора режисьорска работа на актрисата Валерия Голино

„Еуфория е, когато се втурваш срещу течението и придобиваш лекота на живеене. Реших да навляза в дълбокото на темата за смъртта. Темата е почти архетипна: двама братя, болест, смърт, различното и нормалното за обществото. Направих всичко по силите си, да не се отдавам на реторика с всички тези архетипи на драматургията, които звучат библейски. Тревожех се този филм да не изглежда повърхностен и лек. Нарекох филма си „Еуфория“ и той трябваше да бъде като кутия, пълна с цветове, лекотата, която излъчва е отвличане на вниманието, а под него лежат важните въпроси.“ Валерия Голино за „Еуфория“