Кой се страхува от Юлия Кръстева?

28 March 2017

Премиерата на филма ще бъде един от акцентите на филмовия фестивал “Маster of Art”

Филмът, копродукция на БНТ, НДК и Wonderland Productions, ще бъде представен на 20 април от 18:00 часа в кино „Люмиер Лидл”. Лентата показва фрагменти от живота на един от най-ярките умове на нашето съвремие - българката Юлия Кръстева – лингвист, писател, философ, психоаналитик, феминист, семиотик, атеист, съпруга и майка.

Устойчиво развитие на българската филмова индустрия

22 March 2017

Покана за учатие в кръгла маса на 4 април 2017 г., 10.00 часа, Голяма конферентна зала, УНСС

„Център за аудиовизуална политика и медийни изследвания“ и катедра „Медии и обществени комуникации“, в партньорство с Обсерватория по икономика на културата, Асоциация на филмовите продуценти, Асоциация на българските оператори и Българска асоциация на кинорежисьорите, организират кръгла маса на тема „Устойчиво развитие на българската филмова индустрия“.

На снимачната площадка с Ларс фон Триер

21 March 2017

Стаси Кара с ексклузивен репортаж от мястото на събитието!

Това е първата поява пред световни медии на ексцентричния режисьор. Не се е появявал в публичното пространство след като през 2011 година в Кан предизвика неодобрение с неуместните си шеги с евреите и коментарите си, че “разбира Хитлер”. “Не съм се завърнал към старите си навици, само частично. Пия за Бога, но се опитвам да не го правя толкова често. Не съм попадал скоро на наркотици” - добавя режисьорът.

„Тони Ердман": Не губете хумора!

19 March 2017

Рeцензия на Мартина Димитрова, магистърска програма "Литература, кино и визуална култура" в СУ "Св. Климент Охридски"

Днес киното задава въпроси, а „Тони Ердман“ пита много – дали покрай натоварения си начин на живот забравяме за себе си и личното си щастие? Оценяваме ли това, което имаме? Въпреки сериозните въпроси, който задава филмът, все пак... Тони Ердман има още какво да ви каже, а най-вече – „Не губете хумора!“

„Аз, Даниел Блейк” – аз съм човек!

07 March 2017

Елица Матеева за Кен Лоуч и последния му филм

„Най-важните въпроси в киноиндустрията са: какъв филм се опитвате да заснемете, каква му е историята, струва ли си да хабите от живота си година или две, за да работите над него?” Важна е техническата част на филма- какво и колко ще се изхарчат, но основният въпрос е: защо снимате този филм? Провървя ми, защото имах шанс да работя с най-добрите продуценти и сценаристи - имахме общи възгледи за света и социалните механизми.” Кен Лоуч

Филмът „Воевода“ и значението му в контекста на историческия жанр

06 March 2017

Рeцензия на Вергиния Милошева, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

Авторката избира смел начин, да разкаже историята на Румена. Събирана и предавана от уста на уста, а образът ѝ многократно митологизиран и развенчаван, пише в своята рецензия за филма "Воевода" Вергиния Милошева, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

Филмови плакати от 30-те до 80-те години на ХХ век

06 March 2017

Колекция на Регионалния исторически музей - Шумен

Регионалният исторически музей - Шумен и Културният център на СУ „Св. Климент Охридски“ представят изложбата „Филмови плакати от 30-те до 80-те години на ХХ век” (колекция на Регионалния исторически музей - Шумен). 7 март – 7 април 2017 / Галерия Алма Матер. Откриване - 7 март, вторник, 18:00 часа

Оскар 2017: Лунна светлина

27 February 2017

Филмът взе три статуетки "Оскар" включително за най-добър филм

„Лунна светлина“ не е само един от най-добрите филми на 2016, но е и един от най-важните, хвърляйки светлина върху проблеми на социума, които често биват пренебрегнати, мисли Велислав Даков, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

Оскар" 2017: Първи контакт

23 February 2017

Ревю на Велислав Даков, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

„Да, има извънземни и теми, свързани със света, в който живеем, но в края е просто майката. Майка, която разказва историята на своя живот на дъщеря си.“ Ейми Адамс споделя думите на режисьора на „Първи контакт“ в интервю към Hollywood Reporter