Кръгла маса "Ах, актьорите!"

31 August 2018

По традиция и тази година на МФФ "Любовта е лудост" имаше кръгла маса с участието на български кинокритици.

По традиция и тази година на МФФ "Любовта е лудост" имаше кръгла маса с участието на български кинокритици. Този път темата бе: "Ах, актьорите!". Всички доклади ще бъдат включени в най-новия брой на сп. "Кино". Свои експозета предложиха проф. В.Найденова, проф.Б.Манов, Людмила Дякова, Геновева Димитрова и Елица Матеева. Актьорите Любен Чаталов и Таня Карбова пък бяха сред любопитните артисти, които споделиха впечатления по темата. Предложиха се различни трактовки за същността на актьора, за статуса му като парадокс по и извън теорията на Дидро, а Геновева Димитрова бе посветила своето експозе на таланта на руския актьор Сергей Маковецки. Людмила Дякова пък проследи развитието на съвременния българския актьор като режисьор и автор на драматургични текстове. Предлагаме експозето на Елица Матеева, която предлага свои размисли за работата на актьора в театъра и киното.

Продуцентската платформа на МФФ Майнхайм-Хайделберг

29 August 2018

Първата изява на продуцентската платформа на МФФ Майнхайм-Хайделберг за български млади продуценти е във Варна на МФФ „Любовта е лудост“ 2018

Изключително е преживяването, когато амбицията да се занимаваш с кино се подкрепя от внушителни ментори и експерти от ранга на присъстващите на провеждащата се Mannheim Meeting Place – платформа в рамките на МФФ „Любовта е лудост“ 2018. Поканата идва от страна на художествения директор на варненския филмов фестивал професор Александър Грозев, а героите, които отговарят за организацията около ситуирането на събитието са Павлина Желева – продуцент и Юлек Кеджерски - директор на професионалната платформа Mannheim Meeting Place - форум за копродукции от цял свят, изцяло ориентиран към начинаещи продуценти на игрални филми. Младите български продуценти имат невероятната привилегия два дни да работят с екип от вещи в продуцирането, които ще провокират с идеи и наставления тяхната работа.

Александър Донев: „Приватизацията реално постига разчистване на пазара за нови играчи”.

24 August 2018

Откъс от книгата на Александър Донев "Помощ от публиката. Българските филми и техните зрители в начяалото на XXI век"

В търсене на различни гледни точки към казуса „Модерен театър”, на Вашето внимание и по молба на автора, публикуваме откъс от книгата на Александър Донев „Помощ от публиката”, в който се представя и коментира филмовата ситуация и пазар в България, преди и след приватизацията на „София филм“ ЕАД, в чийто активи е и „Модерен театър”. По това време Александър Донев е изпълнителен директор на предприятието.

Георги Чолаков: „Бедственото положение на „Модерен театър” е част от общото бедствено положение на територията”

23 August 2018

Най-благоприятният изход е на сградата на „Модерен театър“ да се даде статут на недвижима културна ценност с „национално значение“ и собствениците да бъдат обезвъзмездени

Kinoto.bg продължава темата за бедственото положение на най-старото кино в България – „Модерен театър”. В търсене на повече фактология около казуса потърсихме за мнение продуцента Георги Чолаков. Той е активен участник в спасяването на киното и инициатор на подписката. В интервюто той проследява цялата хронология на скандала, като цитира и публикации на колеги от други медии.

Писателят Иън Макюън открива CineLibri 2018

22 August 2018

Грандиозното събитие ще се състои на 10 октомври от 19:00 ч. в зала 1 на НДК

Филмът „На плажа Чезъл“ (2017), една от най-изкусните екранизации по роман, създавани някога, открива четвъртото издание на международния кино-литературен фестивал CineLibri! Грандиозното събитие ще се състои на 10 октомври от 19:00 ч. в зала 1 на НДК в присъствието на Иън Макюън, автор на романа и съсценарист на филма.

„Семинарът“, когато фикцията се превърне в реалност

21 August 2018

Лоран Канте е френски режисьор, който обича да изследва действителността. За него тя е повече от документ, тя е повод за размисъл, повод за предупреждение, за изостряне на обществените нагласи. Първият му късометражен филм „Всички на манифестация“ (1994) му носи престижната награда Жан Виго. Пълнометражният му игрален дебют „Човешки ресурси“ (1999) печели награда Сезар за първа творба. Филмът му „Тайм аут“ (2001) е със „Златен лъв” от Венеция, а „Между стените“ от (2008) го дарява с престижната „Златна палма”.

„Под дървото“ вече няма сянка

17 August 2018

Докато егото е предпочитаният остров, хората няма да се наслаждават заедно на плодовете на живота.

Няма да излъжа, ако си призная, че един от любимите ми исландски актьори е Сигюрдур Сигурьонсон. През 2016 г. на второто издание на „5 и 1/2 Скандинавски визии за култура“ разширихме периметъра на програмата с исландския филм „Старчето“, където Сигурдур играеше централна роля. Същият актьор прави изключителна роля в „Овни“- съвременен исландски филм за фермери, в който хумор и драмтизъм се съчетават типично по скандинавски. Новата среща със Сигюрдур Сигурьонсон е „Под дървото“. Филмът ще бъде разпространен легално в родната кино мрежа с премиерна дата 5 октомври, но първата прожекция на филма е фестивална на МФФ „Любовта е лудост“ 2018 във Варна.

Да спасим кино „Модерен театър” II

11 August 2018

Предложение за повишаване в категория на „Модерен театър”

В серия от публикации продължаваме да ви информираме за развитието на казуса „Модерен театър”. На вашето внимание публикуваме писмото на директора на Регионален исторически музей в София, д-р Венета Ханджиска - Янкулова, от което става видно, че дълги години компетентните институциите не изпълняват задълженията си по закон.

Часът и „Мястото“ на срещата са известни

10 August 2018

„Мястото“ изследва с остроумие релацията морал-етика-съвременност

Винаги ще помня едно обзорно политическо предаване с тази фраза: „Часът и мястото на срещата са известни“. Днес фразата е избледняла, а популярният водещ е пенсионер, но пък мястото си остава всеизвестно в петък след „лека нощ, деца!“ преди игралния филм. Тази фраза на водещия Иван Гарелов е добре дошла за най-новия филм на Паоло Дженовезе „Мястото“.

Да спасим кино „Модерен театър”!

08 August 2018

Дали най-старото кино в България ще последва съдбата на Царските конюшни или Цигарената фабрика в Пловдив?

Дълги години след приватизацията (2001), кино „Модерен театър” в София стои безстопанствено. Красивата сграда се руши, а филми не се прожектират. По този повод, по инициатива на Георги Чолаков и още няколко филмови дейци, още на миналогодишния фестивал на българското игрално кино „Златна роза”, започна подписка с конкретно предложение. То е подписано от над 140 творци и почитатели на седмото изкуство. Писмото в внесено в Министерския съвет (Вх.№ 1196/30.10.2017, Министерството на културата (Вх.№ 94-00-1674/30.10.2017) и Столична община (Вх.№ СОА17-ГР94-7084/17.11.2017). В момента във фейсбук има група „да спасим кино „Модерен театър” чрез окупация”. На Вашето внимание предлагаме пълния текст: