За първи път в конкурсната програма на CineLibri влиза българско заглавие – става дума за филма омнибус „8 минути и 19 секунди“, който се състои от шест късометражни новели, претворяващи разкази от сборника „И всичко стана луна“ на Георги Господинов. Изключително емоционален проект, който обединява усилията на едни от най-талантливите и любопитни български режисьори: Кристина Грозева, Петър Вълчанов, Любомир Младенов, Надежда Косева, Теодор Ушев, Владимир Люцканов.
Сред фестивалните заглавия на 2018 г. е „Безкрайната градина“ на Галин Стоев. Създаден по мотиви от пиесата „Приятнострашно“ на Яна Борисова, филмът е дебют в игралното кино на един от най-големите ни театрални режисьори и представлява съвременна градска драма, под чиято повърхност пулсират невидими светове и се раждат неочаквани чувства. Спряган като „поетичен жест към зрителя” и като най-нежната българска кинотворба, „Безкрайната градина“ заслужено беше удостоен с наградата на Съюза на българските филмови дейци по време на фестивала „Любовта е лудост” във Варна.
В паралелната програма на CineLibri присъства и режисьорът Петър Попзлатев с филма „Аз съм ти, Адриана”, ефектна екранизация по „Роман без заглавие” на Димитър Димов и „Адриана“ на Теодора Димова. Неочакваната среща на една студентка и възрастна жена, чието минало е изпъстрено със събития, някои от които драматични, се оказва съдбовна. Ролите са поверени на звездни актьори като Жанет Спасова, Ирмена Чичикова, Деян Донков, Захари Бахаров, Ованес Торосян, Владимир Пенев, Михаил Билалов. В рамките на фестивала ще се състои среща с екипа, а самият филм ще бъде излъчен на лентово копие, което го прави една от последните български кинопродукции, които съществуват и на такъв носител.
Четвъртото издание на CineLibri оказва чест на най-гледания български филм за 2017 година – „Възвишение“ на режисьора Виктор Божинов. Лентата е екранизация по хитовия роман на Милен Русков, удостоен с Европейска награда за литература.
По случай 100-годишнината от рождението на един от най-великите филмови стилисти на всички времена – Ингмар Бергман, CineLibri организира изискана галавечер в зала „България” на 13 октомври, съпроводена с филмова музика, почерпка и много празнични изненади. В рамките на честването ще се състои премиерна прожекция на документалния филм „Лив Улман и къщата на спомените“ - парченца живот, подредени от журналиста Георги Тошев и оператора Румен Василев. Приветствайки каузата на фестивала, за първи път легендарната норвежка актриса, която тази година навършва 80, отваря малката си ваканционна къща край Осло, за да посрещне снимачен екип, при това български! В прегръдката на природата и спомените Лив намира покой, връща се към вълнуващи роли и срещи, белязали живота й, към всички онези неизбледняващи шедьоври, които са я променили. Това е първото българско филмово заглавие с участието на музата на Бергман.
Както подчертахме в началото, две от документалните продукции, намерили място в тазгодишната програма на CineLibri, стават повод за написването на книги. Едната от тях е уебсериалът „Да се изгубиш нарочно“ (2018), дело на нашумелите влогъри Крис Захариев, Ясен Атанасов и Анастас Шипков. Необичайно приключение, което показва България такава, каквато никога не сте я виждали. Другото заглавие е „Червено, твърде червено“ (2018 ) на младата Божина Панайотова. След 25 години във Франция тя се връща в България с камера в ръка и едно съмнение: ами ако родителите й са сътрудничили на Държавна сигурност? Така се ражда този дълбоко личен филм, оценен високо на Берлинале и предизвикал майката на Божина да напише книга, която се очаква на българския пазар през 2019 г.
Фестивалът предвижда и три документални филма, посветени на знакови български личности: „Симон срещу страха (Случаят Варсано)” на писателя Георги Тенев, филм за гениалния български поет и преводач Валери Петров и за Иглика Василева, изтъкната преводачка от английски език, отличена с множество награди.
CineLibri 2018 ще се проведе от 10 до 24 октомври и ще предложи над 300 прожекции, 45 актуални кинопродукции, много специални гости, събития и емоции. Тематичен фокус тази година е красотата на любовта във всичките й форми, което обяснява и мотото: „Любов между редовете”.