„Щастливия Лазарo“ – притча за безалтернативната доброта

01 March 2019

Всичко във филма е на ръба, на границата между два свята - реалност и вълшебство.

Всички препратки към историята на Лазар – героят от евангелието на Йоан, брат на Мария и Марта, съживен на четвъртия ден от смъртта си, присъстват в последната творба на италианската режисьорка Аличе Рорвахер „Щастливият Лазар“ (2018). Чудото като повод за развитие на филмовия разказ вероятно вълнува Рорвахер. В дебютния си филм „Небесно тяло“ 13 годишно момиченце, живяло в Швейцария, чието семейство се завръща в Италия трябва да се подложи на специалната обредност на конфирмацията, чийто смисъл e съхранил усещането за тайнство, за нещото извън обозримата рационалност. „Щастливия Лазаро“ недвусмислено намеква за образа на светеца, за персонажа от писанието, за чудатостта, за обстоятелство извън нормата, извън обикновеното.

Документалният филм „Напускайки Невърленд“ с премиера в HBO GO

27 February 2019

Двете части в общо 4 часа дават гласност на отделни, но сходни истории на две вече пораснали момчета

Документалният филм на HBO „Напускайки Невърленд“ изследва отделните, но успоредни преживявания на двe малки момчета, Джеймс "Джими" Сейфчук (тогава на 10 г.) и Уейд Робсън (тогава на 7 г.), и двамата приятели с Майкъл Джексън. Децата и семействата им не се познават, но имат сходни истории с Краля на попа. Те и техните семейства биват поканени в неговия чуден свят, в годините, в които той е на върха на кариерата си.

„Джебчии“ – светото семейство

22 February 2019

„Джебчии“ в пост сантиментален стил ни предлага почти с документална достоверност история с маргинален характер

"Джебчии“ е логично продължение на битието, което вълнува Корееда. Той не се стреми към парадоксите, не търси евтин блясък от показа им. 56 годишният Корееда предпочита без предразсъдъци да ни представи днешния образ на Токио и неговите жители. Корееда деликатно навлиза в сложните противоречия на съвремието ни, за да ни подскаже, че някъде отвъд нюансите се крие истината за живота, някъде отвъд схемите има място за едно свято семейство, в което любовта е по-силна от гласа на закона.

Деян Донков и Меглена Караламбова в новия български филм „Обичам те, Бойдин“

19 February 2019

Дебютът на режисьора и сценарист Борислав Михайловски ще бъде част от програмата на 23-тия София Филм Фест

Освен режисьор и сценарист, Борислав Михайловски е и продуцент на филма, заедно с Александър Крумов – оператор и Александър Методиев. На снимачната площадка са се включили актьори както от най-младите поколения, така и Меглена Караламбова и Иван Несторов.

Легендата Биле Аугуст гостува на София филм фест 2019

18 February 2019

По време на Фестивала големият режисьор ще получи Наградата „ФИПРЕССИ Платиниум 90“

Знаменитият режисьор ще представи лично пред зрителите на 23-тия София Филм Фест най-новия си филм „Щастливеца Пер“ по романа на датския нобелов лауреат Хенрик Понтопидан, издаден на български език от издателство „Персей“

„Танго в тунела“ с премиера на София Филм Фест 2019

17 February 2019

Режисьори на новия български филм са Ники Станчев и Стоян Анов

„Танго в тунела“ е заснет през 2018 година от режисьорите Ники Станчев и Стоян Анов; за Анов това е пълнометражен дебют. Сюжетът отправя към зрителите въпроси за приятелствата, препятствията в живота, за мечтите на младите хора у нас.

Поредно признание за фестивала IN THE PALACE

08 February 2019

Международният форум за късометражно кино ще проправя път на родни продукции и към Student Academy Awards

Родният фестивал IN THE PALACE продължава да се развива и се радва на поредно постижение, което ще проправя път към световната трибуна и на тепърва прохождащите кинотворци. В продължение на мисията си да подпомага най-младите таланти, форумът за късометражно кино вече е официален партньор на Студентските награди на Академията (Student Academy Awards). Така той ще може да изпраща предложения за игрален, анимационен и документален филм и за тази ежегодна надпревара.

Зад кулисите на филма "Трафикантът"

28 January 2019

Легендата Клинт Истууд отново е от двете страни на камерата след „Гран Торино“

Истууд е в ролята на Ърл Грей, над 80-годишен мъж, който е разорен, живее сам и му е забранено да продължи да се занимава със своя бизнес, но получава предложение за работа, която се състои в това просто да шофира. Изглежда достатъчно лесно, но Ърл всъщност не знае, че се превръща в куриер на нарко картел. Той се справя толкова добре, че товарът му постоянно нараства, и Ърл се сдобива с асистент. Но той не е единственият, който следи действията на Ърл. Старецът привлича вниманието и на агента за борба с наркотиците Колин Бейтс. И макар че финансовите му проблеми остават в миналото, предишните грешки на Ърл продължават да тежат на съвестта му. Не е сигурно дали той ще има достатъчно време да поправи тези грешки, преди органите на закона или членовете на картела да успеят да го елиминират.

Седмица на македонското кино

16 January 2019

От 21 до 27 януари във филмотечно кино ,,Одеон‘‘ ще бъдат представени съвременни пълнометражни и късометражни филми.

От 21 до 27 януари във филмотечно кино ,,Одеон‘‘ ще бъдат представени съвременни пълнометражни и късометражни филми от Македония. Сред заглавията са носителят на наградата за най-добър късометражен филм на фестивала в "Сънданс" 2018 - "Погледни към нея" на режисьора Горан Столевски

Носителят на Наградата на журито в Кан на София Филм Фест 2019

11 January 2019

„Капернаум“ на ливанката Надин Лабаки, носител на Наградата на журито в Кан, в програмата на 23-тия София Филм Фест

Четвъртият режисьорски проект на Надин Лабаки беше удостоен в Кан 2018 със специалната награда за социална отговорност, с приза на Екуменическото жури и с престижната Награда на журито. Носител на награди от фестивали в цял свят – Калгари, Гент, Мелбърн, Монреал, Сараево, Стокхолм, Сао Пауло, както и на десетки номинации, „Капернаум” попадна сред претендентите за „Златен глобус” за най-добър чуждоезичен филм, както и в списъка с деветте заглавия, от които ще бъдат селектирани номинациите за „Оскар” в същата категория.

„Фаворитката“ – любовните триъгълници на властта

11 January 2019

Кино езикът на Йоргос Лантимос е ироничен и абсурден. Колкото по-дълбоко навлиза в дебрите на човешката трагедия, толкова по-злъчен е смехът му. Харесвам филмите му, защото умее да разрязва чувствително, с педантична яснота същността на човешките слабости, страсти и провали.