Зад кулисите на филма “Tова е само краят на света”

02 February 2017

За режисьора Ксавие Долан и неговия нов филм

Носител на "Гран при" на журито от филмовия фестивал в Кан 2016, “Tова е само краят на света” е смела и стилистично дръзка мелодрама изпълнена с гръмотевична емоция. Стегната, напрегната и пълна с експлозивни изпълнения, заснети в изключително близък план, още веднъж затвърждава Долан като един от най-големите таланти в световното кино.

Лекции по скандинавско кино

01 February 2017

През февруарии в София стартира цикъл от лекции с фокус върху историята на скандинавското кино и неговите най-изявени творци. В рамките на десет лекции ще бъдат разгледани автори като Драйер, Бергман, Ларс фон Триер, Томас Винтерберг, Биле Аугуст и Николас Рефн. Всеки от тях по свои собствен начин е изразил на екрана скандинавската си чувствителност към живота.

Зорница София: „Тя губи всичко, защото е просто човек“

29 January 2017

Втора седмица на екран се прожектира третият филм на Зорница София „Воевода“. За първият уикенд той бе гледан от 14 000 зрители, а до този момент – от над 40 000. В нашия разговор говорим за филма и неговите днешни отправни точки.

„Тони Ердман“ и най-важните мигове от живота

29 January 2017

Какъв е смисълът на живота и дали сме щастливи от него? Вечните въпроси, които по навик предпочитаме да заобикаляме сякаш са черна котка внезапно изпречила се пред краката ни. Каквито и ритуали да правим, за да избегнем магическата сила на котката, едно е ясно: по-голяма магия от семейството не съществува! Можем да спорим с нашите родители, да се караме на децата си, защото са ознаменували деня ни с пакост, но на финала на всяко спречкване с буреносните облаци, тайничко се усмихваме, защото всички те (големите и малките) са около нас и не сме сами.

“И после светлина” на фестивала в Ротердам

27 January 2017

На 26 януари 2017 г. в рамките на престижния международен фестивал в Ротердам се състоя световната премиера на филма “И после светлина” на сценариста и режисьор Константин Божанов. Филмът е копродукция между България и Белгия и е подкрепен от Националния филмов център. Българската Национална Телевизия е копродуцент.

„Полунощни деца” на Салман Рушди

20 January 2017

На 25 януари 2017 (сряда) от 18.00 ч., културният център на СУ „Св. Климент Охридски” съвместно със специалност "Индология" към катедра „Класически Изток“ и клуб „Приятели на Индия“ организират прожекция на „Полунощни деца”, екранизация по едноименния роман и сценарий на Салман Рушди. Филмът ще бъде представен от доц. Андроника Мартонова.

„Патерсън“ – поезията на отлитащото време

16 January 2017

Детето познава три измерения: дължина, ширина, височина. Възрастният човек опознава четвъртото измерение – време. После всеки разбира, че има пето, шесто, седмо, докато открием истината - дните се раждат в повторения, но характерът на деня никога не е един и същ. Ние живеем в настоящето, и докато осъзнаем същността му, осъзнатото се превръща в част от минало, в спомен. Да се наситиш на делника, да откриеш неповторимото в локалното, да дишаш въздуха на града и да си щастлив, че го преоткриваш във всеки сезон – това е поезия.

Трънливият път на българското кино

13 January 2017

Мемоарите на Васил и Жана Гендови „Трънливият път на българското кино“ и „Това, което се премълчава в историята на българския филм“ са интересно и вдъхновяващо четиво за всеки, който обича киното.

Дискретният чар на рекламата

12 January 2017

Продуктовото позициониране на екрана

Преди година на книжния пазар излезе книгата "Дискретният чар на рекламата", в която за първи път в България се разглежда и анализира продуктовото позициониране в киното и телевизията, както и скромния роден опит в тази посока. На вашето внимание публикуваме откъс от книгата, предоставен лично от автора Теодора Дончева.