Анжел Вагенщайн и филмът „Изкуството е оръжие”

25 April 2017

Официалната премиера на филма ще отбележи 95-ата годишнина на Анжел Вагенщайн на 17 октомври 2017 г. на фестивала Синелибри.

Анжел Вагенщайн: „Всяка революция е една авантюра с неясен изход - твърде често различен от посланията в началото й, защото революциите се раждат, за да променят околния пейзаж и да умрат.”

„Посоки” на Стефан Командарев участва в „Особен поглед” в Кан

14 April 2017

За пръв път след 1988 г. български продукции са избрани да участват в програмата “Особен поглед” в Кан

„Уестърн”, копродукцията с българско участие на братя Чучкови, както и филмът „Out”, представен като проект на София Мийтингс през 2015 година, също ще бъде участват в престижната конкурсна програма на юбилейното 70-о издание!

Кой се страхува от Юлия Кръстева?

28 March 2017

Премиерата на филма ще бъде един от акцентите на филмовия фестивал “Маster of Art”

Филмът, копродукция на БНТ, НДК и Wonderland Productions, ще бъде представен на 20 април от 18:00 часа в кино „Люмиер Лидл”. Лентата показва фрагменти от живота на един от най-ярките умове на нашето съвремие - българката Юлия Кръстева – лингвист, писател, философ, психоаналитик, феминист, семиотик, атеист, съпруга и майка.

Устойчиво развитие на българската филмова индустрия

22 March 2017

Покана за учатие в кръгла маса на 4 април 2017 г., 10.00 часа, Голяма конферентна зала, УНСС

„Център за аудиовизуална политика и медийни изследвания“ и катедра „Медии и обществени комуникации“, в партньорство с Обсерватория по икономика на културата, Асоциация на филмовите продуценти, Асоциация на българските оператори и Българска асоциация на кинорежисьорите, организират кръгла маса на тема „Устойчиво развитие на българската филмова индустрия“.

Филмът „Воевода“ и значението му в контекста на историческия жанр

06 March 2017

Рeцензия на Вергиния Милошева, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

Авторката избира смел начин, да разкаже историята на Румена. Събирана и предавана от уста на уста, а образът ѝ многократно митологизиран и развенчаван, пише в своята рецензия за филма "Воевода" Вергиния Милошева, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

Между две бири… с актьора Димитър Николов

31 December 2016

Тази година на Фестивала на българското игрално кино „Златна роза“ 2016, Димитър Николов получи наградата за най-добра мъжка роля за филма „Христо“ (реж. Григор Лефтеров и Тодор Мацанов), поделена с Иван Налбантов („Безбог“). На същия фестивал се представи и с два късометражни филма – „Дрехи“ (Веселин Бойдев) и „Преди да заспя“ (реж. Николай Тодоров).

ТРИ ЦВЯТА: БИТИЕ

25 December 2016

„Цялото човешко дело изглежда и наистина се състои от това – всяка минута човек да доказва на себе си, че е човек, а не винтче!“ Фьодор Достоевски, „Записки от подземието“

ГЛАВЛИТ и неговата роля в българското кино

01 December 2016

Научните изследвания върху историята на Главно управление по въпросите на литературата и издателствата (Главлит) и неговата роля върху процесите в културния ни живот са твърде ограничени. Вероятно една от основните причини за това е относително скорошното решение за разкриване и свободен достъп до архивите на Главлит, като част от поверителния отдел на Централния държавен архив (ЦДА).

Соцреализмът като предпоставка за налагане на цензура в българското игрално кинo

01 December 2016

Темата за цензурата в българското игрално кино е важна от научноизследователска гледна точка, защото допълва и обогатява не само историята на родното филмопроизводство, и кинознание в епохата на социалистическата държава, но и дава нов прочит, и поглед върху културния живот в нашата страна.