От "Жокера" до "1917" - изобразителните решения в тазгодишните номинации за "Оскар" за най-добра операторска работа
Настоящият текст е част от работата на оператора Красимир Стоичков върху неговата докторска дисертация в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“. В нея се спира върху изобразителните решения във филмите, номинирани за „Оскар“ тази година в категорията „най-добър оператор“. Тук се разглеждат Лоуренс Шер („Жокера“), Родриго Прието („Ирландецът“), Робърт Ричардсън („Имало едно време в… Холивуд“) и Роджър Дикинс, който получи „Оскар“ за най-добър оператор за филма „1917“ на Сам Мендес. Липсва единствено коментар за работата на Ярин Блашке върху филма „Фарът“, който предстои да бъде показан официално през септември в програмата на София филм фест 2020