สล็อต แตก ง่าย ทุน น้อยสล็อต ออนไลน์ 6666สล็อต ยืนยัน ตัว ต้น รับ เครดิต ฟรีสล็อต 585สล็อต แตก ง่าย ทุน น้อย 2025สล็อต 777 เครดิต ฟรีเด โม่ pgฝาก 50 รับ 150 ถอน ไม่ อั้น วอ เลทroar66 เครดิต ฟรีpg slot ทดลองบา คา ร่า 6666สล็อต ฝาก 1 บาท ได้ 100สล็อต xo007สล็อต 8899slot1688 ฝาก ถอนส ล้อ ต xoslot ออนไลน์ฝาก 1 บาท ฟรี 50 บาท ล่าสุด 2025slotxo ฟรี เครดิต 100มาเฟีย 333สล็อต 888 แตก ง่ายมาเฟีย 988สล็อต xovipสล็อต ฝาก ไม่มี ขั้น ต่ํา วอ เลทroyal777 ฟรี เครดิตสล็อต xo69ฝาก 1 บาท รับ 50 วอ เลทsagame66 เครดิต ฟรีเครดิต ฟรี ยืนยัน เบอร์ „Лято 85“ – отвъд рамката на картината - kinoto.bg

Франсоа Озон е един от френските режисьори, който за своите 52 г. притежава късмета и таланта, за да заснеме различни по естетика филми, но винаги верни на онази максима, че филм без любов не е филм.

Влюбих се в киното му, докато гледах „Под пясъка“, „Басейнът“, „5X2“. С творчеството си Озон показа, че може да направи вълнуващо, авторско кино от театрални пиеси, а лъвици като Катрин Деньов, Изабел Юпер, Фани Ардан се поддават на режисьорския му чар в мюзикъла „Осем жени“- къде другаде в наши дни ще ги видите да пеят заедно? Озон е режисьорът, който въведе крехките Людвин Сание и Марина Вакт в света на големите, той е диригентът, който редовно снима Валерия Бруни-Тедески, Мелвил Пупо. Озон е един от малцината европейски режисьори, открито признал своята хомосексуална ориентация. Почитателите на ювелирния му „Франц“ едва ли предполагат, че Озон може да бъде и хладнокръвен в проследяването на сексуалното насилие, с което си „играе“ елита на католическата църква, но брилянтният му „По божия милост“ ни представи с другото лице Озон - на разследващия артист, на търсещия истината. А тези, които обичат филми с парадоксални ситуации непременно трябва да видят фентъзито на Озон за Рики – бебето с криле, „Ситком“ и „Престъпни любовници“ – на ръба на криминалното и психологическия трилър.

1297783.jpg

И ето че с премиерното му за България присъствие в програмата на кино-литературния фестивал „Cinelibri“ 2020 Озон отново ни кани на едно пътешествие към себе си с „Лято 85“ по романа на Ейдън Чембърс.

„Когато четох книгата, мечтаех да бъда режисьор, но не знаех, че това може да се превърне в реалност. Беше като сън и в него си казах, ако един ден направя игрален филм, ще бъде по книгата. Трябваше да чакам повече от 30 години, за да го направя. Книгата беше вътре в мен, защото, когато я прочетох отново преди две години, разбрах колко важна е за моя свят-книгата сякаш има връзка с филмите, които съм снимал - книгата е туптяла в мен през годините.“ – споделя Озон

Екранизацията върху романа „Dance on My Grave“ на 85 годишния Чембърс е четвърта по ред, преди опита на Озон има френска, италианска и датска кино адаптация. Авторът на романа дава пълна свобода на френския режисьор да поеме сюжета в свои ръце. След постпродукцията, Озон изпраща линк на Чембърс, който остава трогнат от заснетото. Премиерата на „Лято 85“ бе предвидена за последното издание на фестивала в Кан, но едва в края на лятото филмът има истинския шанс да се срещне със зрители извън пространството на електронната среда.

summer-of-85_acpirg.jpg

Давид и Алекси се срещат под слънцето на Нормандия- всеки със своята представа за любовта. Има любов, има раздяла, има трагичен случай, има смърт-филмът и романът предлагат всичко, което би предизвикало въздишки в кино салона. Първата любов е емоционална шумотевица, но границата между това да обичаш някого и идеята за любовта често се разпилява в представите ни и именно в това разминаване се състои конфликтът между персонажите Давид и Алекси. „Това е разочарование, защото когато си много млад, мечтаеш за очарователния принц, а него го няма, осъзнавайки това обстоятелство, реалността ни разпилява на хиляди парчета и изпитваш голям шок от преживяното.“- казва Озон.

Има една сцена от филма - в диско клуб Давид и Алекси танцуват заедно, но се оказва, че в слушалките на Алекси мелодията е друга, различна от тази в клуба и тази картина казва в един кадър всичко за идеята „Любов“.

6 месеца преди окончателното завършване на сценария, Озон открива актьорите Феликс Льофевър (Алекси) и Бенжамин Воазен (Давид), които без особени притеснения, плавно навлизат в историята на своите герои. Прекрасни младежи, с красиви и излъчващи невинност лица.

SummerOf85.jpg

Между дуета, обаче се прокрадва и още нещо-третият елемент, благодарение на него пък цялата история придобива тийнейджърски топъл цвят, въпреки трагичното, хоризонтът остава симпатично отворен за нови приключения. Присъствието на момиче в тази иначе динамична момчешка история, в която между Давид и Алекси има страст, ревност и искри сякаш балансира и изтрива трагичността на краските. Музиката от средата на 80-те обаче няма да ви остави равнодушни с познати композиции от Дъ Кюър, Бананарама и неостаряващият хит на Род Стюарт „Sailing“, който заема важна роля при изпълнението на едно обещание, свързано с идеята за гроб. Положителната енергия на композицията контрастира на един ритуален танц, заради който Алекси по-късно е разследван, но именно чрез танца на Алекси, зрителят осъзнава драмата в душата и това според мен е кулминацията и една от най-силните сцени във филма.

Дали са възможни сравнения с друг хит от едно друго лято по литературен бестселър, а именно „Призови ме с твоето име“? И да … и не. Общото между двата филма е тематиката и фабулата-еуфоричната любов има свой финал. Тук финалът е по-мелодраматичен и белязан със смърт, докато в „Призови ме с твоето име“ раздялата е еволюционна, без физически жертвоприношения. Филмът на Озон е като северно слънце и същевременно у зрителя по подобие на Алекси празнината не е така дълбока, както е във филма на Лука Гуаданино. При Озон смъртта обяснява и извинява всичко, докато при Гуаданино компромисът и предстоящата женитба на един от персонажите показва, че все още между хората съществува страх да покажеш истинското си „Аз“. При Озон по подобие на замечтаното лице на младежите, всичко предстои и както отбелязва Алекси: най-интересно е онова пътуване, в което образите напускат рамката на своята картина, т.е. когато заживеят извън пространството, извън ограниченията, извън предварителните нагласи.