พี จี 99สล็อต pg วอ เลท ไม่มี ขั้น ต่ําpg 200 รับ 400บา คา ร่า ลอง เล่นเว็บ พนัน สล็อต 007พี จี สล็อต ทดลอง เล่นลอง เล่น สล็อต xoเว็บ สล็อต ค่าย ppเว็บ สล็อต ppสล็อต roma ทดลองพนัน ออนไลน์ ไม่มี ขั้น ต่ํา29 รับ 100pgroar66 สมัครทดลอง เล่น เกม สล็อต โร ม่าpg ฝาก 30 รับ 100pg slot ใหม่ค่าย pg ฝาก 20 รับ 100สล็อต เบ ท 1 บาท pgเกม สล็อต pg ของ ทดลอง เล่นเกม สล็อต pg ทดลอง เล่น ฟรีslot pg วอ เลทเว็บ สล็อต โอน ผ่าน วอ เลท ไม่มี ขั้น ต่ําpg ทุน น้อยฝาก ไม่มี ขั้น ต่ำ ถอน ไม่มี ขั้น ต่ําเว็บ ตรง asia99th9 รับ 100 pgpg slot ไม่ ผ่าน เอเย่นต์sagame77 ทดลอง เล่นทดลอง เล่น เกมส์ ฟรี สล็อต Домашна работа: Епизод V: Котка в стената - kinoto.bg

„Измъчих Мария с този текст! Тя си мислеше, че за български филм се пише лесно. Раз-два и готово! Два пъти пробва перото си, за да осъзнае, че ако в училище може да се мине с повърхностни размисли за „Антигона“, при своя ръководител в кино школата с клишета, нещата няма да се получат. И така три дни оправях изреченията й с куп забележки, а тя вероятно е запомнила вече наизуст биографията на Мина Милева и Весела Казакова. Какво да се прави-учителят понякога прилага сурова методика, за да създаде определена дисциплина у своите ученици. Урокът за Мария е очевиден-тя вече е наясно, че анализът на филм не е обикновен преразказ-трябва сърце, ум и преценка. Мария се запозна с нови имена и филми, което не е малко, ако се замислим над проблема: какво днес учат децата в училище. По време на грипната ваканция някои пишат за кино, докато... да се гледа кино вече е забранено!“- Елица Матеева, художествен ръководител „Кино школа „Братя Люмиер“.

„Котка в стената“ на творческия тандем Мина Милева и Весела Казакова е филм за мигриращите корени, за хората в търсене на голямата мечта, но дали извън познатото е възможен по-добрият живот? Заглавието на филма е метафора за същността на статуквото ни извън родната георгафия-ние сме точно като сладкия котак Златко, прокуден от собствениците си или може би случайно шмугнал се навън, извън теснотата на домашния хаос. Всеки е Златко-имигриращият сънародник е намерил подслон в дупката на спасителната стена, която обаче не дава възможност за истински хоризонт, защото стените са стопъри, ограничители.

kotka_1_.jpg

Едно от достойнствата на филма е обстоятелството, че натрупаният опит на режисьорките в документалното кино, дава възможност пълнометражният им игрален дебют да е с атмосферата на достоверността-сякаш всичко, което преживява зрителят, докато гледа тази история, надскача израза „това е само кино“. Не, това не е кино, това е животът, който ни удря от големия екран! И докато има подобни филми, киното надскача масовата идея, че в салона се ядат пуканки и хората се тресат от смях, защото киното е и сила!

Всеки е Ирина (Ирина Атанасова), Владимир (Ангел Генов), Жожо (Орлин Асенов), когато се опитва да създаде свой личен остров в това „другаде“. В търсене на нормалния живот, заселващият се другаде българин се превръща в битник, в духовен невъзвращенец, който има повече от една мащеха. В приказките, злата мащеха все пак получава възмездие, но в реалността нещата имат друга сюжетна развръзка. Мащехата-родина продължава да си играе с децата, а последните невротично търсят възможност, за да се озоват на Терминал 1 или 2 с билет в ръка. България е малка и спасение дебне отвсякъде!

Едно коте се превръща в проблем между съседи, които въпреки, че живеят заедно, никога няма да се усещат като част от цялото, защото едните са местни, а другите пришълци, другите са онези, които заемат работните места на местните, другите са вечно секънд хенд хора, независимо дали са бежанци или пък имигранти.

Котакът Златко е върнат на своите стопани, кавгата е приключила, хората се опитват да намерят начин, за да спасят жилищната си кооперация, която се нуждае от ремонт, общината измисля стратегии, които в повечето случаи удовлетворяват само една страна, а Ирина? Дали тя се чувства със сина си Жожо добре в Лондон, където властва емоционалния расизъм?Цветът на кожата вече няма значение, а свръх идеята за правото на дълготрайната отседналост, която те прави „native“ е кодът за достъп. В България често се чувстваме чужденци по между си, но все пак сме обединени от общия хал. Мрънкаме и псуваме, но не рискуваме да бъдем себе си като Ирина. Дали Ирина е успяла-там, където има нов дом? Труден въпрос, на който можем да си отговорим, едва, когато заедно с героите преминем отвъд отворения финал на „Котка в стената“. „

Мария Иванова – 8 клас, Варненска търговска гимназия „Георги Стойков Раковски“

maria-ivanova.JPG
maria-ivanova.JPG

П.П. „В „Ана Каренина“ се казва, че "всички щастливи семейства си приличат, всяко нещастно семейство е нещастно посвоему.", а пък едно емоционално ехо от „Котка в стената“ в мен звучи така: кога е по-добре да си котка в стената, когато се опитваш да бъдеш себе си или...когато „себе си“ вече няма значение в свят без лице?“- Елица Матеева

Свързани статии