Неконформистката алтернатива представя...

Студентско експериментално кино и некомерсиални филми са събрани в една програма, в която животът като факт не е просто въпрос на индивидуална гледна точка, на познати клишета, на формална наука или екстравагантен нихилизъм. Животът става обект на съсредоточен, критичен и искрен поглед ... навътре и навън. Идеи и емоции насищат образите със сила, смисъл и прозрения. Различното кино е като откровение за състоянието на общия ни свят, вътрешно преживяване на битието като криза на човешкото, то е като започнат разговор с непознат човек, който те променя веднага, защото си готов за това.

Неконформистката алтернатива представя програма:

РАЗЛИЧНОТО КИНО

Културен Център G8, 31 август (четвъртък), 20:30 часа

Цена на билета: 5 лв.

Селекционер на програмата - Ирина Китова

Продължителност: 63 мин. 

ПЪТНИЦИ

България, 2014, 3 мин.

Режисьор: Валерия Димитрова

Оператори:  Христо Христов, Родриг Де Ферлук

Музика: Константин Кучев

Участват: Стефан Попов, Романа Николова

Една вечно повтаряща се любовна история, в която героите са застинали метафори на глупостта и зрелостта, в техния най - голям недостатък - кривото разбиране за свободата. Единствената реплика във филма "Повече нямам глад за това" поставя любовта в съвременния свят на рафта с хранителните продукти.

PINEA

България, 2017, 12 мин.

Режисьор: Деян Стефанов

Оператор:  Ния Маринова

Звук: Сава Иванов

Монтаж: Васил Тодоров

Участват: Вероника Ханджиева, Надежда Тодорова и др.

Продукция: FLM

Какво знае душата, което очите не могат да видят?

Пинеа, окото на душата, ни води към други пространства и измерения, позволява ни да усещаме и да разбираме света без думи, в образи. Накъде насочваме вътрешния си поглед, нашето „трето око”? Интуитивно ли го правим или можем да се научим да виждаме повече?  Това „вътрешно зрение” ни показва светът, какъвто е, какъвто ще бъде или какъвто бихме искали да бъде...

СТРЕМЕЖЪТ КЪМ НЕВЪЗМОЖНОТО НИЩОЖЕСТВО

България, 2017, 15 мин.

Режисьор: Валерия Димитрова

Оператор:  Деян Томов

Монтаж: Николай Йорданов

Музика: Константин Кучев

Участват: Фасика Мелаку, Георги Арсов

Продуцент: Христо Христов

Филмът е вдъхновен от Ингмар Берман по „Дневника на крадеца“ от Жан Жьоне.

ТЯ: ЧЕРНА КОЖА. ГОЛЕМИ ОЧИ. ГОЛЕМИ УСТНИ. ЖЕНА БЕЗ ВЪЗРАСТ. ЗАД НЕЯ СА ВЕКОВЕ. ГОДИНИ. ТЕГОБА. ТЯЛОТО Й Е РАХИТИЧНО СЛАБО, НО КОКАЛИТЕ Й СА С ПЛЪТНОСТТА НА ТЕЖЪК МЕТАЛ. НЕ МОЖЕ ДА СЕ ДВИЖИ, НИТО ДА ГОВОРИ.

ТОЙ: БЯЛА КОЖА. ЧЕРНА КОСА. РАБОТНИК ВЪВ ВЪОБРАЖАЕМО ГРОБИЩЕ. ГРОБАРЯТ. НЯМА ЧУВСТВА. САМО ПРАВИЛА. ПЪРВО ПРАВИЛО – ТРЯБВА ДА ИМА РЕД. ВТОРО ПРАВИЛО – ТРЯБВА ДА ИМА РЕД. ТРЕТО ПРАВИЛО - ТРЯБВА ДА ИМА РЕД. ПО-КЪСНО ЩЕ ДОНЕСЕ СВОЯТА КИТАРА, ОПИТВАЙКИ СЕ ДА ПОДРЕДИ И МУЗИКАТА. МОЖЕ ЛИ МУЗИКАТА ДА БЪДЕ ПОДРЕДЕНА? МОЖЕ ЛИ ЖИВОТЪТ ДА БЪДЕ ПОДРЕДЕН?

НЕ ЗНАЕМ.

ВСЕКИ ПЪТ, КОГАТО ПОЧТИ СТИГНЕМ КРАЯ, ВСИЧКО ЗАПОЧВА ОТ САМОТО НАЧАЛО.

SHEEP HEARDS 

България, 2016, 3 мин.

Сценарий и режисура: Мартин Назлъмов, Преслав Белев, Александър Георгиев

Оператори: Мартин Назлъмов, Преслав Белев, Александър Георгиев

Монтаж: Преслав Белев

Участват: Ясен Цветков, Светла Захова, Надя Пеева, Слав Николов

Най-мрачните места в Ада са запазени за онези, които остават безразлични във време на духовна криза.

НАСРЕД ПУСТИНЯТА

Гeрмания/България, 2012, 30 мин.

Режисьор: Христина Вардева

Оператори:  Майкъл Стейнхаузер, Маркус Хофман, Дейвид Тена, Джит Хил

Монтаж: Христина Вардева

Участват: Христина Вардева, Лука Пиерини, Хулия Галво и др.

Продукция: HFBK — the University of Fine Arts of Hamburg, Germany

Поетичен филм за екзистенциалната празнота и отчуждението на човека в днешния постмодерен свят, в който се събуждаме и заспиваме с образите на пълно унищожение и смърт. Тази чудовищна реалност, прилича на огромна мъртва пустиня, в която никой не може да види отвъд безкрайния хоризонт.

В края на 2012 г. всички ние сме в очакване на Апокалипсиса. Все още в ерата на финансовата криза и късния капитализъм единственото приложимо понятие е "апокалипсиса". С разгрома и изчезването на всеки осъществим план за нова форма на живот след капитализма, не е изненадващо, че предимно религиозни и песимистични есхатологични визии за края на света придобиват популярност. Въпреки това, етимологията на термина "апокалипсис" е от гръцката apokalyptein, "да откриеш". Въпреки че терминът влиза в английския език чрез използването му като заглавие за виденията на Св. Йоан в Патмос през 13 век, първоначално той не описва края на света. Вместо това, apokalyptein има за цел да разкрие това, което е било скрито. След като 2011 г. доведе до Арабската пролет, «Окупирай Уолстрийт» и протестите срещу строгите икономии в цяла Европа, перспективите за социална революция вече не са скрити. С приключването на 2012 г. ние трябва да се обсъдим как да разбираме апокалипсиса не като края на света, но като разкриването на света: истинската задача на промяна, която вече е настъпила, не е в бъдещето, а е тук-и-сега.

Културен Център G8, 31 август (четвъртък), 20:30 часа

Цена на билета: 5 лв. 

Свързани статии