เสีย บา คา ร่า 1000เสีย บา คา ร่า 10000เสีย บา คา ร่า 30000เสีย บา คา ร่า 4000เสีย บา คา ร่า 5000เสีย บา คา ร่า 50000เสีย บา คา ร่า pantipเสีย บา คา ร่า pantip 2563เสีย บา คา ร่า pantip 2564เสีย ส ล๊ อ ตเสีย สล็อตเสียง เขย่า ไฮโลเสียง ไฮโลเสียง ลูก ไฮโลเสียบาคาร่าเสียพนันเสื้อ fun88เสื้อ โปโล บอดี้ โก ล ฟ โปร โม ชั่ นเสือ กับ มังกรเสื้อ กีฬาเสื้อ กีฬา คอ ปกเสือ มั งเสือ มังกรเสือ มังกร ทำ เงินเสือ มังกร นิลเสือ มังกร ปอย เปตเสือ มังกร มือ ถือเสือ มังกร สล็อตเสือ มังกร ออนไลน์ 10 บาท Бащата – спираловидният капан на забравата - kinoto.bg

Въпреки сложната ситуация, младежите от кино школа „Братя Люмиер“ - Общински детски комплекс - Варна, продължават да се интересуват от стойностно фестивално кино и да го отразяват. На вашето внимание предлагаме два текста за филма „Бащата“ от програмата на кино-литературен фестивал „Cinelibri“, дело на Кристина Стефанова и Никола Йорданов.

“Бащата” е дебютният филм на френския писател и драматург Флориан Зелер, eкранизация на неговата едноименна пиеса, отличена с няколко номинации и награди в Париж, Лондон и Ню Йорк. Филмът ни представя Ан (Оливия Колман), която губи търпение с 80-годишния си баща Антъни (Антъни Хопкинс), страда от влошаваща деменция. Антъни упорито отказва грижите на болногледач. Предстои промяна в живота на Ан и тя търси сигурен заместител на усилията, за да помогне на баща си. За Антъни, животът се е превърнал в мъгла и докато се опитва да осмисли променящите се обстоятелства, той започва да се съмнява в близките си, в ума и спомените си.

“Бащата” прави нещо, което малко други истории за психическия статус в напреднала възраст съумяват да развият така силно със средствата на кинематографията. Филмът ни представя събитията през погледа на човек губещ връзка с реалността и крайният резултат е мрачен и съкрушителен! Сюжетът е хаотичен, сцени от всекидневния живот се сливат в едно, но винаги нещо е различно - в един момент столовете ще са преместени, в друг картината на Люси ще липсва над камината, а единствената постоянна величина е старият ръчен часовник- мост между реалността и ума на Антъни.

Това, което ме впечатли в този филм бе начинът, по който беше развита силната връзката между дъщеря и баща, въпреки стената по между им. Оливия Колман прекрасно изиграва загрижена и всеотдайна дъщеря, която е готова на всичко за родителя си, но и която въпреки това не може напълно да го разбере и да достигне до него. Актьорът, който изпълва екрана с неистова енергия е Антъни Хопкинс- изключително присъствие! Той перфектно вае душата на чаровния и добродушен старец, който един ден може да танцува степ, а друг път ни убеждава, че е играл в цирка, в трети епизод не може да разпознае себе си.

Имаше истинско кино в този филм и на няколко пъти възкликвах тихо от удивление. Тази семплост на средата допълваше преживяването и помагаше допълнително да заблуди зрителя. Преобладаващият цвят беше синият - символ на тъга и празнота, а симетрията и подредбата в някои от кадрите контрастираха на хаоса и мъглата, обладали мозъка на Антъни.

"Бащата" е тежка и искрена история за заблудата, забравата и отчаянието; за ужасната деменция и пречките, които създава в живота на хората. Препоръчвам този филм, на всеки готов да се потопи в съкрушителната реалност на старостта.

Кристина Стефанова – 12 клас - IV Езикова гимназия "Фредерик Жолио - Кюри", Варна

the-father1.jpg

“Бащата” за болката от старостта

“Бащата” е режисьорският дебют на френския писател Флориан Зелер, върху неговата едноименна пиеса. Филмът разказва историята на Антъни (Антъни Хопкинс), мъж в напреднала възраст, който отказва някой да се грижи за него. Докато се опитва осмисли своя променящ се живот, той започва да се съмнява в своите близки, в себе си, и дори в самата реалност.

Филми, коментиращи тежки заболявания и страданието на хората в тях са предопределени да бъдат сурови преживявания. “Бащата”, обаче, се оказа повече човечен, отколкото тежък. Подходът към болестта тук е сюрреалистичен, почти поетичен. Фокусът е вътрешната борба на измъчения герой. Начинът, по който Антъни губи връзката с реалността изглежда странен сън, сън - кошмар. Но за него този кошмар е ежедневие. Той е в капана на своето собствено чистилище, на своя перверзен свят. Еднаквостта на различните му дни е щит, който го пази от тъжната истина за живота му. Но той изпитва щастие в тази своя изкривена реалност. Това е единственото място, където той все още може да бъде с любящата си дъщеря (Оливия Колман).

Стилът на разказване ми напомни на работата на режисьора Чарли Кауфман. На показ бива вътрешната борба на героя с едно от големите човешки страдания, в този случай остаряването. Но въпреки трагичната предпоставка, филмът не се страхува да се шегува с Антъни, с Ан или със зрителя- филмът е човечна “усмивка през сълзи”, нещо рядко и труднопостижимо. В по-голямата част от “Бащата”, ние не напускаме вътрешния затвор на Антъни – неговият апартамент. Кадрите на кухня, коридор, хол превръщат жилището в най-красивото място на света. Такова, каквото го вижда Антъни. Зрителят няма представа къде се намира в историята на филма. Няма представа кое от това, което вижда е истината, и кое е истина от тази объркана реалност. Зрителят не само се чувства като Антъни, той се превръща в Антъни.

“Бащата” се позовава на една стандартна трагическа история и я разиграва по свой собствен начин, отличаващ я от останалите. Но колкото и добър да е начинът на представяне на тази история, филмът никога не би бил толкова въздействащ без двете невероятни роли, които Антъни Хопкинс и Оливия Колман правят. Добрият актьор е този, който премахва онази завеса и те кара да бъдеш с него от началото до края на историята. В година, в която кино изкуството бе много измъчено поради кризисната обстановка, “Бащата” се откроява като един от малкото лъчи светлина и като един от най-добрите филми за 2020.

Никола Йорданов – 12 клас - IV Езикова гимназия "Фредерик Жолио - Кюри", Варна