สมัคร สมาชิก fun88สมัคร สมาชิก gclubสมัคร สมาชิก gclub casinoสมัคร สมาชิก goldenslotสมัคร สมาชิก gtrbetสมัคร สมาชิก happylukeสมัคร สมาชิก ib888สมัคร สมาชิก jdbaaสมัคร สมาชิก jetsadaสมัคร สมาชิก jetsadabetสมัคร สมาชิก jokerสมัคร สมาชิก joker gamingสมัคร สมาชิก joker slotib888 gameสมัคร สมาชิก joker slotสล็อต ค่าย jokerสมัคร สมาชิก joker888สมัคร สมาชิก kinglive22สมัคร สมาชิก laosbet88สมัคร สมาชิก live22สมัคร สมาชิก live777thสมัคร สมาชิก lsm99สมัคร สมาชิก luckynikiสมัคร สมาชิก luk666สมัคร สมาชิก m bacc6666สมัคร สมาชิก m88สมัคร สมาชิก sand1988สมัคร สมาชิก sboสมัคร สมาชิก sbobetสมัคร สมาชิก sbobet888สมัคร สมาชิก sclubสมัคร สมาชิก scrสมัคร สมาชิก slotสมัคร สมาชิก slot xoสมัคร สมาชิก slot4uสมัคร สมาชิก slot999 Часът и „Мястото“ на срещата са известни - kinoto.bg

Винаги ще помня едно обзорно политическо предаване с тази фраза: „Часът и мястото на срещата са известни“. Днес фразата е избледняла, а популярният водещ е пенсионер, но пък мястото си остава всеизвестно в петък след „лека нощ, деца!“ преди игралния филм. Тази фраза на водещия Иван Гарелов е добре дошла за най-новия филм на Паоло Дженовезе „Мястото“.

„Мястото“ е наименование на бар, където един сумрачен персонаж, записва в една дебела книга разни неща или пък чете от страниците й указания, а хората, нуждаещи се от консултант, с когото да скрепят споразумение за решен проблем се отбиват по всяко време, защото знаят, че Мъжът (Валерио Мастандреа) е винаги там от отварянето на бара до последната секунда на работния ден. Мъжът е самотен, вероятно не го очакват у дома. Другите персонажи обаче очакват дома и промяната с нетърпение. Странни са заръките, които търсещите помощ трябва да изпълнят: ако възрастна жена иска да стане чудо и съпругът й да оздравее от алцхаймер, то тя трябва да направи бомба и да я постави в кафене или ресторант. Автомонтьор е влюбен в порнозвезда, мечтае си за една нощ с нея – ще я получи, но трябва да пази едно дете, което пък друг мъж трябва да отвлече, ако иска сина му да остане жив. Съпруга търси вниманието на своя любим, трябва да изневери, а скромна моняхиня иска господ отново да й „проговори“ – ще се случи непременно, ако... забременее. Откривате ли демоничното в тези решения или Мъжът като пратеник на Бог си играе със свободната воля, със съвестта на тези страдалци?

the-place3.jpg

През последните години българският зрител е разглезен по отношение на творчеството на италианския режисьор Паоло Дженовезе. „Била ли си на луната“ (2015) бе показван на фестивална панорама на италианското кино в София, във Варна със съдействието на Италианския културен институт, а предпоследната творба на Дженовезе „Пефектни непознати“ (2016) бе разпространена у нас от 6A MEDIA ENTERTAINMENТ. Благодарение на същия дистрибутор изключително любопитната история на „Мястото“ ще се срещне за първи път с родната публика на МФФ „Любовта е лудост“ 2018, а по-късно „Мястото“ ще намери своите верни зрители в онези български киносалони, където европейското кино е на почит.

Преди да се втурне към игралното кино Дженовезе снима реклами, учил е науки, свързани с икономика и бизнес. През 2010 г. прави своя пълнометражен дебют „Незрелите“, в който една от централните роли се изпълнява от италианската звезда Раул Бова. Напоследък често ще откриете и друг италиански актьор във филмите на Дженовезе – Марко Джалини. Джалини може да изиграе великолепно психоаналитик - баща на три дъщери в „За всичко е виновен Фройд“, да бъде част от експеримент по време на приятелска вечеря в „Перфектни непознати“, или пък нервно ченге, чийто син го ненавижда в „Мястото“.

the-place1.jpg

Има нещо много общо между „Мястото“ и „Перфектни непознати“ – локацията на действието е едно пространство. В „Мястото“ всички персонажи са омагьосани от бара, а в „Перфекни непознати“ – апартаментът и масата за вечеря се оказват бойното поле за горещи страсти около телефонен звън и смс-и. В „Перфектни непознати“ режисьорът разсъждава за предела на познанието ни по отношение на другите, доколко познаваме близките си, а в „Мястото“ пределът на познанието е ситуиран в отделната личност – винаги можем да се изненадаме от неочаквани лични постъпки и решения. В „Мястото“ той ни пита: познаваме ли се добре? Когато Дженовезе създава своите персонажи, той сякаш ги съблича – показва слабостите им, несигурността, страховете им, така онова, което те се опитват да скрият става видимо. „Мястото“ е драматичен филм, в него има разбира се късчета от онзи специфичен смях на Дженовезе, но в последната му работа всичко е поставено на ръба, на предела на възможностите, затова и ритъмът на филма е различен, изострен, отдалечен от романтичността. Въпреки,че романтиката в „Мястото“ е в отпуск, все пак Дженовезе е верен на себе си – оставил е кислород за Мъжът като го запознава с Анжела (Сабрина Ферили). Анжела е самотна, тя е сервитьорката, която винаги затваря „Мястото“. Тя е гостоприемната душа, която се опитва да опознае Мъжът. Тя е и решението на неговите мъки с бесовете на другите. Тя намира лекарството и спасението. Един мъж и една жена – ангел – определят съдбата, символиката от значения се разширява, така че филмът може да придобие и библейско измерение.

The-Place-2.jpg

„Опитвам се да изградя персонажите си по универсален начин, да ги направя близки, за да докоснат публиката. Моите истории нямат национален приоритет, те са достъпни и разбираеми. В „Мястото“ обаче финалът е отворен, не казвам кой е непознатият, коя е Анжела – нека зрителят сам да ги назове. За някои те са Бог, за други – Дявол, за трети може би съвестта. За всеки ще бъде различно. Така се случи в живота ми, че нямах достатъчно пари да снимам филми и се принудих първо да завърша икономия, да се включа в работата на рекламна фирма. След като спечелих награда за късометражен филм и срещнах продуцент, който ми повярва и ми предложи да заснема игрален дебют, аз захвърлих всичко. Бях на 25 и влюбен в киното. Не ми беше лесно да се откажа от сигурната заплата, но бях млад и исках да успея. Радвам се, че тръгнах по този път. Истината е, че идеята за „Мястото“ идва от един американски сериал, една вечер се натъкнах на него по телевизията и си казах: „Интересно, докъде сме готови да стигнем в желанията си? С какво се разделяме, когато ги удовлетворяваме?“. Свързах се с продуцента, той остана изненадан, защото сериалът не бе приключил все още, бързо му изпратих моя сценарий и той остана доволен.“

„Мястото“ изследва с остроумие релацията морал-етика-съвременност. Във всеки от нас живее неопределен ужас и зло, и е провървяло на онзи, който не го е открил и разпознал в тялото си. „Мястото“ подлага на изпитание личността, а животът си остава истинският съдник за правилността на решенията ни.

Очаквайте „Мястото“ на МФФ „Любовта е лудост“ 2018 на 30 август от 20.15 ч., зала 5