Лентата се превърна в дългоочаквана още по време на самото си създаване, тъй като историята е вдъхновена от истински събития – безпрецедентното бягство на престъпниците Радослав Колев и Владимир Пелов от Софийския централен затвор през април 2018 г. В процеса на писане на сценария в съавторство с Марий Росен режисьорът Димитрис Георгиев признава, че с него се свързват представители на МВР, както и роднините на самите прототипи на главните персонажи. Макар и вдъхновени от реални събития, героите силно се различават в художествената фикция.
„Въпреки късата си форма, филмът се снима на над 25 локации, а във всяка една сцена добавяме нови герои, които допринасят за развитието на действието и основните персонажи“, каза режисьорът Димитрис Георгиев, който вече е работил с едни от най-големите имена в българското кино и театър. Мащабната продукция е заснета изцяло в черно-бяла естетика от оператора Дамян Димитров. Във филма липсва и музика, защото историята е изцяло водена от живата камера и талантливите актьори Стоян Дойчев („Възвишение“, „Доза щастие“, „В кръг“) и Димитър Иванов (единственият вентролог в България; един от най-изявените млади куклени актьори). В една от ролите се включва и известният филмов продуцент Борислав Чучков (“18 % Сиво”, “Снимка с Юки”, “ТИЛТ”).
Тази година филмът беше селектиран за участие в едни от най-престижните филмови фестивали в градове като Лос Анджелис, Киев, Брюксел, Виена, Глазгоу. Заради сложната обстановка в света обаче, всички издания бяха отменени. Това лиши филма от възможността да се срещне със своите зрители както на международни форуми, така и в родните ни кина. Именно заради това Димитрис Георгиев и екипът на NO BLINK се обединиха около идеята да предоставят възможност на киноманите да се докоснат до вълнуващото филмово изживяване.
Зрителите ще могат да се включат и в чат на живо с екипа точно ден след официалната премиера – на 23.05 (събота) от 19:00 ч. във Фейсбук страницата на NO BLINK. Тогава ще могат да зададат и всички онези въпроси, които са си провокирали по време на гледането.