Филмът проследява историята на един изключителен успех – пътешествието започва от уличките на Неапол и стига до Америка. Ще надникнем в творчеството на Елена Феранте, ще почувстваме местата и хората, героите на нейните романи през погледа на едни от най-ярките личности на нашето съвремие. Ще вървим по стъпките на Елена и Лила, за да разбулим мистерията на тяхното бурно приятелство… Впрочем неаполитанската тетралогия директно препраща към Шарлот Бронте: огромен bildungsroman на женската психика в автобиографичен режим. Както казва един рецензент: „Кой друг освен жена би се осмелил, с незначителен изглед за успех, да изпълни цели три тома с историята на едно женско сърце?“. Ето защо никой никога не се е съмнявал, че зад името Елена Феранте се крие жена.
Журналистите преследват фантома от години и не спират да се ровят в личния живот, търсейки някаква грандиозна и шокираща тайна, която да изплува. Една от основните и най-любими версии на пресата е, че Елена е Елса Моранте - поклон към авторитета на единствената писателка жена, която присъства в учебниците по литература в Италия. Следващата любима версия на злите езици е, че Марчела Мармо всъщност се крие зад гениалните романи. Преподавателката по съвременна история в Неаполския е “изобличена” от писателя и учен Марко Сантагата, който посвещава многобройни часове от живота си в анализ на стилове и произведения. Перлата в короната на предположенията е твърдението, че Елена Феранте е или писателят Доменико Старноне, или съпругата му Анита Рая. Завистниците на Феранте стигат до “извода”, че в крайна сметка би било твърде странно този огромен писателски талант да идва от жена. Разследващите журналисти стигат до ровене в банкови сметки и следене на хонорари. Любопитството се превръща в грозотия. Може би просто трябва да оставим Елена Феранте. Вероятно има причина да бъде скрита. Това, което трябва да направим, е да я ценим и обичаме през литературата й. А благодарение на Синелибри имаме и възможността да гледаме “Треската Феранте” на голям екран!