บา คา ร่า s02บา คา ร่า s03บา คา ร่า s05บา คา ร่า s06บา คา ร่า s07บา คา ร่า s08บา คา ร่า s10บา คา ร่า saบา คา ร่า sa 168บา คา ร่า sa 66บา คา ร่า sa 77บา คา ร่า sa 88บา คา ร่า sa gameบา คา ร่า sa game 1688บา คา ร่า sa game 66บา คา ร่า sa game 88บา คา ร่า sa gamingบา คา ร่า sa gaming 66บา คา ร่า sa gaming 77บา คา ร่า sa gaming vipบา คา ร่า sa gaming สูตรบา คา ร่า sa hackerบา คา ร่า sa77บา คา ร่า sa88บา คา ร่า sa888 „Еуфория“ - прегръдката, с която преодоляваш тленността си - kinoto.bg

„Еуфория е, когато се втурваш срещу течението и придобиваш лекота на живеене. Реших да навляза в дълбокото на темата за смъртта. Темата е почти архетипна: двама братя, болест, смърт, различното и нормалното за обществото. Направих всичко по силите си, да не се отдавам на реторика с всички тези архетипи на драматургията, които звучат библейски. Тревожех се този филм да не изглежда повърхностен и лек. Нарекох филма си „Еуфория“ и той трябваше да бъде като кутия, пълна с цветове, лекотата, която излъчва е отвличане на вниманието, а под него лежат важните въпроси.“ Валерия Голино за „Еуфория“

golino-1500x1001.jpg

„Еуфория“ е премиерно заглавие за родните кино салони, които разпространяват европейско кино. Филмът е втора режисьорска работа на актрисата Валерия Голино. След зашеметяващия й дебют с „Мед“ през 2013, който бе един от претендентите за наградата на Европейския парламент LUX, „Еуфория“ на Голино отново навлиза в нюансите на взаимоотношенията между хората. В „Мед“ нейната странница Ирене (Жасмин Тринка) осигуряваше неизличимо болните със смъртоносен илач срещу забранения акт на самоубийството като спасение. Ирене прелиташе разстояния, за да донесе тайнствените хапчета от друг континент и да спаси болните от страдание, докато не се запозна с клиента си Грималди, който не беше болен, но пък бе загубил интерес към живота. Любовта променя, казват специалистите, а Ирене рискува и промени подхода си за първи път, заради Грималди.

Две години „Мед“ бе в специалните ми файлове на лаптопа, имаше нещо особено в светлината му, а камерата на унгареца Гергели Похарнок (оператор и на „Еуфория“) особено, когато Ирене препускаше с велосипеда си, ме плени завинаги и с нетърпение зачаках втория филм под режисурата на Голино.

Euphoria-5.jpg

Валерия Голино – една от най-добрите съвременни италиански киноактриси е родена на 22 октомври 1965 г. в Неапол. Баща й е специалист по германска литература, а майка й (по произход гъркиня) е художничка. Валерия расте в родния си Неапол, но още на 14 годишна възраст я ангажират за лице на козметична фирма в Атина, а после и в Лос Анжелис. Дебютира в киното през 1983 г. във филма „Ирония на съдбата” на прочутата режисьорка Лина Вертмюлер. Валерия Голино е сред малкото италиански актриси, успели да направят успешна кариера и в Холивуд, където се снима в няколко нашумели филма, като „Рейнман” (1988), „Смотаняци” 1 и 2 (1991, 1993) „Година на оръжието” (1991), „На чисто” (1994), „Четири стаи” (1995) и „Да напуснеш Лас Вегас” (1995), „Бягство от Ел Ей”(1996). Междувременно в Европа прави две от най-хубавите си роли-любимата на Бетовен Джилита Гуадичи в „Безсмъртна любима” (1994), а също и глухонямата героиня от чудесния филм на Андреас Пандзис „Клането на петела” (1996). Силно драматично присъствие, излъчване на вътрешна чистота и романтичен еротизъм – това са основните достойнства на Голино, с които неизменно покорява сърцата на зрителите.

„Еуфория“ е първият игрален филм, с който стартира пълнометражната конкурсна програма на 18 издание на МФ на червенокръстките и здравни филми във Варна. Филмът е бил в конкурсната селекция на „Особен поглед“ в Кан миналата година и е номиниран за Куиър Златна Палма, а тази година е номиниран за "Давид на Донатело" за най-добър италиански филм, най-добър сценарий, за най-добра музика, за най-добра главна мъжка роля и най-добра мъжка поддържаща роля. Филмът е номиниран за „Златна пирамида“ от МФФ в Кайро -2018 г.

valeria-golino-euforia-set1-1.jpg

Напоследък се появиха доста филми с еуфорично заглавие. Дебютът на Иван Вирипаев преди години в киното носеше заглавието „Еуфория“, миналата година Ева Грийн и Алисия Викандер бяха отчуждени сестри (и там имаше елемент на болест) под режисурата на Лиза Лангсет, а нейната „Еуфория“, премиерно бе показана на фестивала в Торонто. Вероятно всички сме подвластни на енергийните движения, с които преодоляваме битието и по този начин преодоляваме мисълта, че сме смъртни. Валерия Голино ни предлага един твърде интересен поглед, в който добрият познавач на съвременното италианско кино би открил влияние от „Великата Красота“ на Сорентино, но Валерия влиза в интимността на красотата, за разлика от Сорентино. Спомнете си израза от „Еуфория“: „Красотата пази красотата“ и ще се отвори един друг хоризонт за тълкуване на филма й. „Добре.Но за какво точно е този филм, с какво е по-различен от другите?“. Според мен той не е различен..., но пък е харизматичен, имаме двама братя, които не изпитват симпатия един към друг: Матео (Рикардо Скамарчо, изиграл перфектно подобна роля в последния филм на Сорентино „Те“) е комбинатор, почитател на лукса, коката, алкохола, но за разлика от „Те“ на Сорентино е гей, който трябва да помогне на брат си Еторе (обран и вечно навъсен Валерио Мастандере-един от любимите актьори на режисьора Паоло Дженовезе) в преодоляването на идеята за смъртта. Еторе има тумор, но Матео лъже цялата фамилия, включително и Еторе, че туморът е изличим. С лекокрила еуфоричност забърква всички в илюзията, че тази малка киста ще се излекува с методично постоянство, химиотерапия и още нещо, чудо..може би. Отнасяйки се така небрежно към приближаващата смърт на Еторе, Матео се опитва да преодолее мисълта за собствената си тленност. Началото на филма на Голино – кадърът с един младеж, който танцува гол пред Матео, докато звучи песента на незабравимия Жо Дасен „Ако ти не съществуваше“, предизвиква в салона на зала „Европа“ еуфорично жужене сред местната публика, но нищо, свикнали сме и на по-разгорещени форми на пуританство в морската ни столица. Обаче кадърът е екзотично красив!

„Наперен, но празен“ пише критичката Дебора Янг в „Ню Йоркър репортър“ миналата година, след фестивалния показ на „Еуфория“ в Кан. Да, може би „Еуфория“ не е така внезапен и изненадващ като „Мед“, но пък за мен този режисьорски опит на Голино е вид обогатяване – чрез киното й като режисьор, аз опознавам нейния свят, защото това, което вълнува един режисьор – неговите емоционални проблеми и теми, дори неговите сексуални табута – винаги прозират в работата му. И сега, аз обикновеният почитател на италианското кино и на актрисата Голино, откривам своя тема в този филм, с която си играя на жмичка. Темата е за възприемането на другостта, за това, че всички сме различни и именно в многообразието от различностти се крие богатството на живота, там са соковете му. Но пък всички реагираме по един и същи начин на думата „смърт“. Матео е гей, Матео е енергичен, Матео се втурва като комета в живота. Еторе е другото лице на живота ни-отпуснат, затворен, отчужден, може би и малко озлобен от досадата на тази екзистенциална предсказуемост. И ето появява се тумор. Това не е случайно, чрез него хора с една и съща кръв се опознават и преоткриват. Защо тогава „Еуфория“ да е празен филм? Туморът като божие предзнаменование се появява в точния момент, братята никога не са си говорили истински, никога не са били щастливи заедно, както, когато са били деца и са наизустявали танците на комиците Лаурел и Харди. В детството те са били едно цяло, защото не са били натиквани в интригата на обществения живот. Децата не се вълнуват от цвета на очите, косата, кожата и дали си президент на фирма. Те започват да се вълнуват от тези теми, едва, когато станат част от схемата, от матрицата. И ето Матео и Еторе са попаднали в своите лични схеми. Единият е част от прахосническия елит на големия град, където връзките нямат значение. Другият пък (Еторе) е тоталното отрицание на този живот-в неговата свитост, той е емоционален аутсайдер. Само Елена (Жасмина Тринка) е в състояние да го привлече към живеенето като възбуда, като отношение към света извън него. Еторе е поканен да живее в луксозния апартамент на Матео. Неговата ексцентричност е взривоопасна, но симпатична. Еторе се подлага на козметична операция, за да изглеждат краката му по-красиви, Еторе кара някакво подобие на Ховърбоурд из широката си тераса, трансформирана в пищна градина, Еторе купонясва с приятели, Еторе се друса, Еторе е самотен в цялата тази суматоха. Оказва се, че Еуфорията е нещо като Пласебо срещу екзистенциалните ни страхове. Еуфорията е вид екзотична опаковка на страховете ни от финала на света, човешкият живот и пр. Еуфорията е мимикрия, но по-различна, заради енергийния й капацитет.

euphoria.jpg

“Еуфория“ е филм, който нарочно разсейва публиката. Самият Матео се опитва да пренебрегне „тъмната“ страна на нещата, той се опитва да забрави, да заблуди себе си и другите около себе си, че смъртта е в нас.Той иска да забрави брат си, да забрави, че има смърт.

Това е точно филм за умишленото изрязване на важните неща нещо от ума ви: премахването на неизбежната смърт на любим човек, на собствената ви смърт. Мисля, че когато загубим любим човек или рискуваме да загубим някой, за когото ни е грижа, ситуацията ни напомня за нашата смъртност. Всъщност, в определен момент във филма, аз подтиквам Валентина Черви да каже нещо подобно, когато Матео сънува, а Татяна [Валентина Черви]е до него, му казва: “Сънува, нали знаеш, то е сън?, ти постоянно казваше на сън: "Не искам да умра." – Валерия Голино

„Кога ще умреш?!“ пита разгневеният Матео. Въпросът му звучи като присъда: „хайде, да се свършва,че ми омръзна тъжната ти физиономия и този глупав поглед!“. Ние често изричаме подобни изречения, без да се замислим, че именно тази тъжна физиономия се е получила донякъде и по наша вина, че сме изоставили ближния си, че нямаме търпение да го опознаем, защото той пък ни мрази, заради това, което сме.

В последната минута от втори час на „Еуфория“ като deus ex machina под „партито на ято птици“ братята са заедно - те се втурват един към друг и най-после настъпва красотата. Зрителят ще си отдъхне от поезията на един патетичен финал, но нека не забравяме: в киното всичко е възможно! Възможно е дори и да осъзнаеш, че скоро не си прегръщал брат си...