ไลน์ยูฟ่าเบทไลฟ์ คา สิ โนไลฟ์ คาสิโนไลฟ์ คาสิโนวrama66rama66rama66ผู้เล่นหลายคน คือไลฟ์ คาสิโนหลไลฟ์ บอลไลฟ์ บอล สดไลฟ์ บอล สด แมน ยูไลฟ์ บอล สด วัน นี้ไลฟ์ ฟุตบอล สดไลฟ์ ส กอ บอลไลฟ์ สกอร์ 7mไลฟ์ สกอร์ 88ไลฟ์ สกอร์ 888ไลฟ์ สกอร์ 888 ราคาไลฟ์ สกอร์ smmไลฟ์ สกอร์ เมื่อ คืนไลฟ์ สกอร์ แบบ มีเสียงไลฟ์ สกอร์ บอลไลฟ์ สกอร์ บอล สดไลฟ์ สกอร์ ผล บอลไลฟ์ สกอร์ ผล บอล เมื่อ คืนไลฟ์ สกอร์ ผล บอล สดไลฟ์ สกอร์ มีเสียงไลฟ์ สด นํา เล่น บา คา ร่าไลฟ์ สด นำ เล่น บา คา ร่าไลฟ์ สด บอล เช ล ซี Дискретният чар на рекламата - kinoto.bg

Преди година на книжния пазар излезе книгата "Дискретният чар на рекламата", в която за първи път в България се разглежда и анализира продуктовото позициониране в киното и телевизията, както и скромния роден опит в тази посока. На вашето внимание публикуваме откъс от книгата, предоставен лично от автора Теодора Дончева.

Киното е най-скъпоструващото изкуство и за да се създаде един филмов продукт, са необходими много сериозни финансови ресурси. Когато говорим за страна като България, с много малък и затворен пазар, ситуацията с осигуряване на бюджет за заснемането на филм или телевизионен сериал става още по-трудна, често дори близка до невъзможното. Затова продуцентите и режисьорите на филми прибягват до алтернативни методи за финансиране на своите проекти, сред които със сигурност продуктовото позициониране е все по-желано както по света, така и в България.

Присъствието на продуктово позициониране много пъти променя сюжета на филма. Сценаристите често дописват диалози и сцени с единствената цел – реклама на даден продукт. Освен това прекаленото изобилие от марки, които трябва да се рекламират в един филм, представляват непреодолима заплаха за целостта му, защото могат да разрушат филмовия сюжет. Разбира се, има и множество примери, дори и от български филми и телевизионни сериали, които доказват, че когато продуктовото позициониране се прилага умело, то успява да изпълни своята главна функция – да въздейства върху публиката подсъзнателно. И тук стигаме до следния, централен според мен, проблем – дали продуктовото позициониране винаги е опит за манипулация на зрителите. Смятам, че наистина е така, но нямам негативно отношение към това. Умелото продуктово позициониране определено носи големи успехи за фирмите, които рекламират по този начин, защото се гради върху подсъзнателни въздействия върху зрителя. Това е силата на киното. Грешка е тя да бъде подценявана.

Тази грешка обаче се повтаря с особена упоритост в голяма част от българските телевизионни сериали, като от екрана се акцентира неумело и прекалено върху даден рекламиран продукт толкова често, че за повечето зрители продуктовото позициониране е нещо много неприятно. Така зрителите биват „извадени“ от магията на киното и негативната реакция от тяхна страна е съвсем закономерна и оправдана. Никой зрител не намира за удачно да се прекъсва филмовият разказ, за да се акцентира върху рекламата на различни продукти. А е толкова лесно продуктовото позициониране да се вмъкне органично в сюжета на даден филм или телевизионен сериал.

Смятам, че продуктовото позициониране в България има сериозно бъдеще. Тепърва предстои да се подготвят специалисти, които да се занимаят с неговото по-професионално прилагане, защото все повече български фирми искат да се възползват от възможностите му и са готови да платят за това. Дори прогнозата, че продуктово- то позициониране постепенно ще измести класическата телевизионна реклама, отделена в рекламен блок, ми се струва съвсем вероятна. Затова ни остава поне да се надяваме, че продуктовото позициониране у нас ще бъде практикувано добре!

Като всеки един редови кино зрител, многократно съм била подложена на въздействието на продуктовото позициониране. Професионалната ми среща с този вид реклама се осъществи докато бях продуцент на един частно финансиран български филм. Тогава преминах от другата страна, т.е. в екип, който реализира продуктово позициониране. Отношенията между рекламата и филмите ми станаха много интересни, а взаимодействията по между им, още повече. Затова като изследовател на киното реших да вкарам този проблем в полето на моята работа и подробно да го анализирам. По-късно, благодарение на подкрепата от моята научна ръководителка Ингеборг Братоева – Даракчиева, прецених, че натрупаният материал лесно може да се превърне в интересно четиво, не само за кино професионалистите, а и за кино любителите и за всички хора с интереси в областта на изкуствата и културата. Така се появи „Дискретният чар на рекламата“