Продуцентската платформа на МФФ Майнхайм-Хайделберг

29 August 2018

Първата изява на продуцентската платформа на МФФ Майнхайм-Хайделберг за български млади продуценти е във Варна на МФФ „Любовта е лудост“ 2018

Изключително е преживяването, когато амбицията да се занимаваш с кино се подкрепя от внушителни ментори и експерти от ранга на присъстващите на провеждащата се Mannheim Meeting Place – платформа в рамките на МФФ „Любовта е лудост“ 2018. Поканата идва от страна на художествения директор на варненския филмов фестивал професор Александър Грозев, а героите, които отговарят за организацията около ситуирането на събитието са Павлина Желева – продуцент и Юлек Кеджерски - директор на професионалната платформа Mannheim Meeting Place - форум за копродукции от цял свят, изцяло ориентиран към начинаещи продуценти на игрални филми. Младите български продуценти имат невероятната привилегия два дни да работят с екип от вещи в продуцирането, които ще провокират с идеи и наставления тяхната работа.

Александър Донев: „Приватизацията реално постига разчистване на пазара за нови играчи”.

24 August 2018

Откъс от книгата на Александър Донев "Помощ от публиката. Българските филми и техните зрители в начяалото на XXI век"

В търсене на различни гледни точки към казуса „Модерен театър”, на Вашето внимание и по молба на автора, публикуваме откъс от книгата на Алексансър Донев „Помощ от публиката”, в който се представя и коментира филмовата ситуация и пазар в България, преди и след приватизацията на „София филм“ ЕАД, в чийто активи е и „Модерен театър”. По това време Алксъндър Донев е изпълнителен директор на предприятието.

Георги Чолаков: „Бедственото положение на „Модерен театър” е част от общото бедствено положение на територията”

23 August 2018

Най-благоприятният изход е на сградата на „Модерен театър“ да се даде статут на недвижима културна ценност с „национално значение“ и собствениците да бъдат обезвъзмездени

Kinoto.bg продължава темата за бедственото положение на най-старото кино в България – „Модерен театър”. В търсене на повече фактология около казуса потърсихме за мнение продуцента Георги Чолаков. Той е активен участник в спасяването на киното и инициатор на подписката. В интервюто той проследява цялата хронология на скандала, като цитира и публикации на колеги от други медии.

Да спасим кино „Модерен театър” II

11 August 2018

Предложение за повишаване в категория на „Модерен театър”

В серия от публикации продължаваме да ви информираме за развитието на казуса „Модерен театър”. На вашето внимание публикуваме писмото на директора на Регионален исторически музей в София, д-р Венета Ханджиска - Янкулова, от което става видно, че дълги години компетентните институциите не изпълняват задълженията си по закон.

Да спасим кино „Модерен театър”!

08 August 2018

Дали най-старото кино в България ще последва съдбата на Царските конюшни или Цигарената фабрика в Пловдив?

Дълги години след приватизацията (2001), кино „Модерен театър” в София стои безстопанствено. Красивата сграда се руши, а филми не се прожектират. По този повод, по инициатива на Георги Чолаков и още няколко филмови дейци, още на миналогодишния фестивал на българското игрално кино „Златна роза”, започна подписка с конкретно предложение. То е подписано от над 140 творци и почитатели на седмото изкуство. Писмото в внесено в Министерския съвет (Вх.№ 1196/30.10.2017, Министерството на културата (Вх.№ 94-00-1674/30.10.2017) и Столична община (Вх.№ СОА17-ГР94-7084/17.11.2017). В момента във фейсбук има група „да спасим кино „Модерен театър” чрез окупация”. На Вашето внимание предлагаме пълния текст:

Филмови нощи във Филипополис 2018

03 July 2018

Легендарните „Криминале“, „Боен клуб“ и „Матрицата“ - 20 години по-късно отново на голям екран на лятната кинопанорама в кино „Орфей“

„Филмови нощи във Филипополис“ ще се проведат от 6-и до 29-и юли в Лятно кино „Орфей“ и ще предложат на киноманите в Пловдив програма от независими европейски, американски и български заглавия

Асен Владимиров: "У нас хората не се интересуват много от своята история"

03 July 2018

Разговор с режисьора Асен Владимиров, автор на новия документалния филм „Жертва на пешки”.

Предизвикателство е да направиш филм в центъра на който не е класически герой. Ние сме свикнали, че за героите се правят филмите. Това казва сценаристът, режисьор и продуцент Асен Владимиров по повод филма си „Жертва на пешки”. Той е за съдбата на българския патолог д-р Марко Марков, който е бил участник в комисията, която е излязла със становище, че от съветското НКВД са извършителите на разстрела на полските офицери край Катин. По този повод препечатваме разговора, който направиха колегите и приятели Зелма Алмалех и Стефан Джамбазов в сайта въпреки.com, за което благодарим.

Хората преди нас

28 June 2018

„Неконформистката алтернатива” представя програма от три документални филма

Смирението пред безвъзвратно отминаващото време, твърдостта в приемането на направените избори и надеждата, че „отвъд” и след края на този път, на този живот може би има нещо по-добро... Истинското огледало на битието са очите на хората преди нас - на тези, които почти нетърпеливо чакат да си отидат и да ни оставят в нашето собствено очакване на края, който носи начало. Куратор: Димитър Иванов Димов Продължителност: 58 мин. 30 юни (събота), 20:30 часа Културен център G8

От 1 юли "Възвишение“ може да се гледа по HBO GO

22 June 2018

Онлайн стрийминг платформата предлага легален достъп до нови и популярни български филми

„Възвишение“ - влиза в селекцията с родни заглавия на HBO. Премиерата в HBO GO е на 1-ви юли, а по HBO – седмица по-късно. Проектът на Виктор Божинов, екранизация по едноименния роман на Милен Русков, е едно от най-силните заглавия, които стават част от съдържанието на онлайн услугата за филми и сериали. За традиционалистите „Възвишение“ се включва в програмата на телевизионния канал от 8-ми юли.

Приключиха снимките на "Доза щастие"

23 May 2018

Това е първият пълнометражен игрален филм на Яна Титова

30 снимачни дни и много емоции, така накратко описва работата по първия си игрален филм талантливата Яна Титова. Екип от над 200 професионалисти, три снимачни периода, разделени в няколко сезона, и една година постпродукция. Това предшества излизането на филма, създаден по действителен случай, разказващ за живота на Весела Тотева.