Рон Хауърд ще режисира филм за Джим Хенсън

02 April 2022

Съвместно с Брайън Грейзър, Рон Хауърд подготвя документален филм за бащата на Мъпетите и героите от "Улица Сезам"

Проектът за "Дисни Ориджинъл Докюментъри" има пълното одобрение на наследниците на покойния кукловод, режисьор, сценарист и продуцент. Джим Хенсън започва работа в телевизията на 18-годишна възраст, като за първото си куклено шоу през 1955 г. "Сам и приятели" измисля жабока Кърмит и други известни кукли, които по-късно участват в "Улица Сезам" и авторската програма на Хенсън "Мъпет шоу", както и в пълнометражни филми за Мъпетите (написани и режисирани от него).

„Жените наистина плачат“ – категоричният вик за промяна

01 April 2022

Признавам си, че отдавна искам да напиша текст за последната творба на режисьорския тандем Мина Милева и Весела Казакова и дори съм посветила специално място за нея в бъдещо изследване в търсене на рефлексия между няколко български съвременни кино произведения и направлението „Догма 95“. Изпитвам затруднение да го започна поради много причини от субективен и обективен характер, но съм убедена, че когато настъпи точният момент ще го направя, защото „Жените наистина плачат“ поставя началото на филми със специфична тематика, за която не искаме да говорим, защото се страхуваме да бъдем себе си.

„След Янг“ – (не) обикновената нега по изгубения Рай

01 April 2022

„След Янг“ е внимателно вглеждане в малките неща, в детайлите на живота

Ако сте пропуснали да гледате филми на режисьора от южно корейски произход Когонада-името е псевдоним, съчетаващ име и фамилия на един от сценаристите на Ясоджиро Одзу, а именно Кого Нода, имате време за преговор. Американският режисьор Когонада е изключителен, визуален изследовател на киното – неговите кратки видеа за творчеството на Одзу, Кубрик, Тарантино, Уес Андерсън и пр. автори са открехната врата за всички, които искат да се пробват в киното. Преди да включите камерата, проучете добре този безплатен видео навигатор, а след това отговорете на въпроса: „защо искам да снимам?“ Признавам си, че преди да попадна в копнежа „Когонада“, не знаех нищо за киното му, но благодарение на „След Янг“ имам отговор на въпроса и той е семпъл: за да съзерцавам красотата на пропуснатите моменти, онези, които се превръщат в невъзможен блян.

Сиан Хедер: „Чуващите хора са забравили как да общуват“

27 March 2022

Разговор с режисьора на „CODA: Дете на глухи родители“

Когато голямата награда на Гилдията на продуцентите на Америка отиде за филма за „CODA: Дете на глухите родители“, проектът на Apple TV+ имаше шанс да грабне голям Оскар от “Силата на кучето“ на Netflix. През последните петнадесет години мненията на продуцентите и академичните среди са се различавали само три пъти. Сезонът на наградите на филма CODA обхваща две пълни години: след Голямата награда в фестивала в Сънданс през февруари 2021 г., той спечели наградите на Гилдията на сценаристите, две награди BAFTA и статуетка на „Независим дух“ за най-добър актьор в поддържаща роля (Трой Коцур).

„Чехов има много общо с Мураками“

27 March 2022

Режисьорът Рюсуке Хамагучи за филма „Карай колата ми“

В нощта на 27 срещу 28 март ще се състои 94-ата церемония по връчването на наградите "Оскар". За първи път в историята на наградата в категория „Най-добър филм на годината“ е представен японски филм на режисьора Рюсуке Хамагучи. „Карай колата ми“ е тричасова драма, базирана на едноименния разказ на Харуки Мураками. Главният герой, театралният режисьор Юсуке Кафуку (Хидетоши Нишиджима), ще постави модерна интерпретация на „Вуйчо Ваньо“ на Чехов две години след смъртта на съпругата му и се среща с мълчаливия шофьор Мисаки Ватари (Токо Миура), която също оцелява след трагедия.

Три филма са номинирани за престижната награда на публиката LUX

27 March 2022

„Бягство“, „Великата свобода“ и „Quo Vadis, Аида?“ ще се борят за вота на европейските зрители

Традиционното партньорство между София Филм Фест, Наградата на публиката LUX на Европейския парламент и Европейската филмова академия, и Бюрото на ЕП в София през 2022 година дава възможност за среща с трите номинирани филма в София, Пловдив, Бургас и Варна, както и онлайн - през март и април

„Петя на моята Петя“ с благотворителни прожекции

24 March 2022

Средствата, събрани от прожекциите, ще бъдат предоставени на кампанията на УНИЦЕФ „Помогни на децата в Украйна“

Създателите на филма, bTV Studios, Кино Арена и Cinema City организират благотворителни прожекции за събиране на средства в помощ на пострадалите деца от войната в Украйна и ще дарят приходите на УНИЦЕФ България.

Филмът "Бягство" с премиера по кината от 11 май

22 March 2022

Третият филм на режисьора Виктор Божинов тръгва по кината в цялата страна от 11 май. „Бягство“ е трилър, който разказва за противопоставянето и конфронтацията на две коренно различни групи млади хора. Едните се борят да върнат живота в изоставеното село, а другите управляват комуна за наркозависими.

НАГРАДИТЕ на 26-ия Международен филмов фестивал СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ

20 March 2022

На 19 март 2022 в Зала 1 на НДК се състоя Церемонията по връчване наградите на фестивала

26-ият международен филмов фестивал София Филм Фест представя през пролетта на 2022 година 165 филма от 56 държави. 75 филма могат да бъдат гледани от всяка точка на България до 30 април на online.siff.bg. Фестивалът посрещна над 70 чуждестранни гости от 19 страни.

BACKSTAGE като на кино

20 March 2022

Изложбата ще бъде отворена за посетители до 27 март

Пропътувах стотици километри, за да ги гледам, а снимките бяха между другото, просто шега, опитване, лично гмурване в съществото на актрисата-актьора. Не съм професионален фотограф, а и никога няма да бъда поради две извинителни причини-очарователно треперене на ръцете и влошаване на зрението. Въпреки, че съм наясно с ISO-то, с ръчния режим, с фокусното разстояние и други знакови компоненти, които определят качествата на професионалиста-фотограф, не искам да съм професионалист, ще ми е скучно, досадно. Ако ситуацията с очите се превърне в проблем, намерила съм му цаката-като в един филм с Уди Алън-неговият герой въпреки липсата на зрение засне филм-шантаво, без логика, а критиката го обяви за шедьовър. Не се нуждая да ме оценяват критици, защото съм критик по образование и следователно съм с връзки, а може и да съм вече шедьовър!