Оскар" 2017: Първи контакт

23 February 2017

Ревю на Велислав Даков, студент III курс в НАТФИЗ "Кр. Сарафов", специалност "Екранни изследвания и журналистика"

„Да, има извънземни и теми, свързани със света, в който живеем, но в края е просто майката. Майка, която разказва историята на своя живот на дъщеря си.“ Ейми Адамс споделя думите на режисьора на „Първи контакт“ в интервю към Hollywood Reporter

"Анимационните хибриди" от Надежда Маринчевска

17 February 2017

„Освен общите представи за процесите на документализма и анимацията, в книгата се разглежда и смисълът на „доверието“ към анимационното послание" Доц. д-р Радостина Нейкова

„След двете ѝ основополагащи монографии, посветени на българското анимационно кино и на анимационните техники, в току-що излязлата си трета книга Надежда Маринчевска разширява максимално полето на своите теоретични изследвания с териториите на документалното и игралното кино. В това няма нищо случайно – отново сме свидетели на посветеното ѝ изследване на изкуството на анимацията, на желанието ѝ анимационната образност да се осмисли и обхване в цялата ѝ съвременна динамика и променени контексти. В пъстрата хибридна картина на съвременния киносвят протичат постоянно паралелни процеси – от една страна – стремеж към достоверност, а от друга – тотално изчезване на истинността и доверието в образа. С цялата си книга Надежда Маринчевска доказва, че в тези процеси именно анимацията е „универсалният посредник и двигател за раждането на нови филмови форми“.“ доц. д-р Невелина Попова, сп. „Проблеми на изкуството“, бр. 3, 2015

Между две бири… с актрисата Рая Пеева

14 February 2017

Разговор със зездата на филма "Пеещите обувки"

С Рая Пеева се запознахме миналата година на фестивала „Златна роза“ във Варна. Впечатли ме, не само с нейната игра в „Пеещите обувки“ (реж. Радослав Спасов), но и с естественото й присъствие пред публика, колеги и приятели. Усмивката не слизаше от лицето й, а разговорът с нея започна толкова непринудено, сякаш съм я познавал от години.

Сид Фийлд - "Киносценарият. Основи на киносценаристиката"

13 February 2017

Гуруто на сценаристите представя своя бестселър, вече и на български език.

Откъс от книгата на Сид Фийлд - "Киносценарият. Основи на киносценаристиката" на поредицата "Амаркорд", предоставена любезно от издателство "Колибри"

Съвременно детско кино

09 February 2017

Киното.бг представя новата книга на доц. д-р Радостина Нейкова

Настоящата книга има за цел да разгледа спецификата и аспектите на развитие на съвременното детско кино. Натрупването на множество филмови произведения в тази област от десетилетия създава специфична неомитология. Текстът съдържа два основни дяла: естетически (анализиращ наратива, визията и стилистиката) и технологически (наблягащ на техническата страна при изграждането на същите тези компоненти). За разкриване и по доброто осмисляне на аспектите в развитието на феномена детско кино, е направена и съпоставка с предходни филми, които вече са създали традиция и специфична иконография в историята на киното.

БНТ ще излъчи "Сляпата Вайша"

09 February 2017

Обществената телевизия получи ексклузивни права да представи номинирания за най-престижните награди в света анимационен филм.

Българските зрители могат да гледат „Сляпата Вайша“ на 26 февруари – в деня, когато ще се състои 89-та церемония по връчване на филмовите награди „Оскар“. Филмът ще бъде излъчен по БНТ1 – от 20:45 часа, веднага след централната емисия „По света и у нас“

КИНОФОРУМ „МОЯТ ФИЛМ“ II представя „В настроение за любов”

06 February 2017

Културният център на СУ „Св. Климент Охридски” представя „В настроение за любов” Представя, от програмата КИНОФОРУМ „МОЯТ ФИЛМ“ II, прожекции и обсъждания с гост-водещ Васил Прасков. Този път изборът на филм е на Жана Дамянова

Зад кулисите на филма “Tова е само краят на света”

02 February 2017

За режисьора Ксавие Долан и неговия нов филм

Носител на "Гран при" на журито от филмовия фестивал в Кан 2016, “Tова е само краят на света” е смела и стилистично дръзка мелодрама изпълнена с гръмотевична емоция. Стегната, напрегната и пълна с експлозивни изпълнения, заснети в изключително близък план, още веднъж затвърждава Долан като един от най-големите таланти в световното кино.